Startkaart opnieuw aanvragen: eerst HC B, dan terug naar L1?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Startkaart opnieuw aanvragen: eerst HC B, dan terug naar L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:49

Hoi allemaal! :wave:

Ik heb een vraagje. Een aantal jaar geleden reed ik nog (dressuur)wedstrijden met m' merrie. Wegens studie ben ik gestopt met wedstrijden rijden toen we ergens in de L1 zaten. Onder een andere ruiter is de merrie doorgereden naar het M2. Nu ik wat meer tijd heb, lijkt het me leuk om alles weer op te pakken.

Nu weet ik dat ik met deze merrie mag kiezen of ik B of L1 wil starten. Dit heeft de KNHS bevestigd. Nu vroeg ik mij af: is het mogelijk om op onze 'eerste' wedstrijd HC B te starten en - mocht dit weer lekker gaan - de volgende wedstrijd gewoon weer L1? :j

Ik dacht namelijk dat je alleen HC mocht starten binnen je eigen niveau. Klopt dat?

Dit omdat ze aardig sensibel is en ik zelf ook weer even terug in het hele feestje moet komen, zonder dat we elkaar gelijk weer voor het blok zetten. Ze is prima voor elkaar, maar erg wispelturig. Dit merk ik ook in het oefenspringen. Ik wil uiteindelijk graag springwedstrijden met haar starten, maar door haar nervositeit laat ik haar liever eerst wat vaker op vreemd terrein lopen. We moeten gewoon weer even back to business. :')

Thanks alvast! _/-\o_

Lielle

Re: Startkaart opnieuw aanvragen: eerst HC B, dan terug naar L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:22

Je mag zelfs gewoon B starten en daarna weer L1.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:27

Ik snap die onzekerheid over B en L1 absoluut niet, dat is echt nergens voor nodig. L1 is een B proef met een pasje wijken, meer niet.
In de L1 kun je ook geen verlies rijden, dus dan is dat gewoon een perfecte klasse om in te beginnen. Proef thuis doornemen, goed voorbereiden en netjes op de letter rijden. Dan lukt dat echt wel. En volgens mij mag je ook versneld promoveren naar de L1, dus 1 keer B officieel voor winst en prijzen en dag later L1 mag volgens mij ook. Misschien is dat dan voor jou de beste optie. HC zou ik zeker niet doen. Dan zou ik eerder voor een onderlinge wedstrijd kiezen als je nog onzeker bent.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 16:58

Dankjewel beide! :D

Heb intussen besloten morgen gewoon lekker officieel L1 te doen. Ik maakte het ook allemaal ernstiger dan het is, waarschijnlijk omdat ik er zo lang totaal uit heb gelegen. Ben nog heel regelmatig als groom mee op pad geweest, maar dat waren allemaal M+ ruiters. Vanuit mijn vertekende perspectief was L1 net zo lastig. :') Wat een week van bezinking wel niet met een mens kan doen. :+ :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:17

Ik heb vorige week voor het eerst sinds 5 jaar eens een L1 proef voorgelezen. Ik viel er al bij in slaap, de onderdelen zitten zo ver uit elkaar en heel veel loze stukken in een proef. Mijn paard vond er ook overduidelijk niets aan. Die gaat zelf dingen verzinnen. :D dus het komt echt wel goed als je L1 gaat starten waar je gebleven was..

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:12

Ja, precies dat! Dat zou dus nog erger zijn in de B. Ik weet gewoon dat madam dan veelste veel tijd heeft om een heel schrikplan te bekokstoven: want YOLO. :') Voor haar kan het beter wat meer zijn. :D

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:13

Inderdaad! Ik ga morgen ook na een hele lange tijd weer (onderling) starten en we 'beginnen' ook weer gelijk in het M1 :D. Als jullie het niveau thuis aankunnen, zou ik morgen ook lekker L1 starten. Succes!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:22

Bunn schreef:
Ja, precies dat! Dat zou dus nog erger zijn in de B. Ik weet gewoon dat madam dan veelste veel tijd heeft om een heel schrikplan te bekokstoven: want YOLO. :') Voor haar kan het beter wat meer zijn. :D

Die van mij maakt het nog leuker. Die gaat gebroken lijnen appuyeren, wijken wordt appuyeren en met andere dingen verzint ze ook wat omdat er tussendoor teveel tijd zit tussen de oefeningen.
Bij mij doet ze het niet, maar bij de bijrijder wel. Tja, ik rij de Z oefeningen met m'n paard, en ze weet het verschil echt wel hoor, wijken kan ze voor minstens een 8 of 9. :+ Maar uitproberen he. In de proef is eht woord galop meteen wegsjezen soms. LOL

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:41

Hahaha, 'Dit is toch wedstrijd baasje, dan moet ik toch laten zien wat ik allemaal al kan?' :') Moet altijd wel lachen hoe je op wedstrijd ineens 'n totaal ander dier onder je kont kan hebben. Kom je terug thuis en dan zie je ze gewoon kijken: 'Ja, okee sorry hoor. Ik weet ook niet waarom ik dat deed'. :+

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:42

_Kyarah schreef:
Inderdaad! Ik ga morgen ook na een hele lange tijd weer (onderling) starten en we 'beginnen' ook weer gelijk in het M1 :D. Als jullie het niveau thuis aankunnen, zou ik morgen ook lekker L1 starten. Succes!

Succes morgen! :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:54

germie schreef:
Ik snap die onzekerheid over B en L1 absoluut niet, dat is echt nergens voor nodig. L1 is een B proef met een pasje wijken, meer niet.
In de L1 kun je ook geen verlies rijden, dus dan is dat gewoon een perfecte klasse om in te beginnen. Proef thuis doornemen, goed voorbereiden en netjes op de letter rijden. Dan lukt dat echt wel. En volgens mij mag je ook versneld promoveren naar de L1, dus 1 keer B officieel voor winst en prijzen en dag later L1 mag volgens mij ook. Misschien is dat dan voor jou de beste optie. HC zou ik zeker niet doen. Dan zou ik eerder voor een onderlinge wedstrijd kiezen als je nog onzeker bent.

In de L1 kan je wel een verliespunt rijden.
zie knhs reglement pagina 8 https://www.knhs.nl/media/5754/wedstrij ... rwerkt.pdf

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:58

Oh, dat is dan nieuw inderdaad. Wist dat ook niet. :)

Maar, goed nieuws: ik heb dit weekend 3 winstpunten gereden. Zo slecht stonden we er dus ook alweer niet voor. :')

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:26

Super goed! Gefeliciteerd :D!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 15:48

Dankjewel! Hoe ging het bij jou? :D

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:57

Ook goed, we zijn 1e geworden met 192 punten :D! Dus we hebben allebei een goede dag gehad haha!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 15:58

Jeej, helemaal top! Nou: is het toch allemaal goedgekomen. Op naar de volgende! *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:49

Jenny_S schreef:
germie schreef:

In de L1 kan je wel een verliespunt rijden.
zie knhs reglement pagina 8 https://www.knhs.nl/media/5754/wedstrij ... rwerkt.pdf

nooit lager dan L1+0. Dus je kunt niet meer degraderen. Dat bedoel ik met verlies.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:17

Maar goed: je winstpunten kunnen wel kwijt. Dat is natuurlijk al erg genoeg. ;)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:06

Nou ik ga wel huilen als ik van +7 naar +6 ga haha

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 21:02

Hahaha, precies dat! :P

Jinxx65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:34

In de klasse B kan je ook verliespunten rijden, alleen die worden niet als zodanig geregistreerd.