Ik heb een moeilijk paard om te rijden en dat komt vooral omdat hij zijn prikkels en spanningen niet kan afbouwen. Qua rijden en training heb ik geen tips nodig, we hebben de juiste persoon gevonden om ons hiermee te helpen. Maar nu vraag ik me af, heeft iemand tips of advies over bijvoorbeeld bepaalde supplementen waarmee ik mijn paard kan ondersteunen in het afvloeien van spanning en het verwerken en loslaten van prikkels van buitenaf?
Mijn haflinger kan dit ook ontzettend goed. Alles opkroppen en vervolgens in zichzelf keren omdat hij niet kan afvloeien. Ik heb een tijdje ondersteund met Bachbloesems die voor hem samengesteld waren. Dat hielp goed
paardje1983
Geplaatst: 18-05-15 21:06
probeer eens pianissimo van cavalor. speciaal ontwikkelt voor moeilijke paarden die te rijden zijn
Mijn haflinger kan dit ook ontzettend goed. Alles opkroppen en vervolgens in zichzelf keren omdat hij niet kan afvloeien. Ik heb een tijdje ondersteund met Bachbloesems die voor hem samengesteld waren. Dat hielp goed
Heb ik ook goede ervaring mee
byjou1983
Geplaatst: 18-05-15 22:13
Magnesium is een natuurlijk supplement, mijn paard heb ik het lang gegeven omdat hij altijd erg gespannen was, dat hielp hem erg goed!
Uit onderzoek blijkt dat magnesium inderdaad kalmerend werkt. Het vertraagt ook het reactie vermogen. Ik was ook van plan om dit eerst aan mijn paardje te geven, maar aangezien ze in een kudde staat en die nog wel eens raar willen doen, wil ik het risico niet lopen dat ze ergens te traag op reageert en hierdoor bijvoorbeeld een trap niet kan ontwijken. Ik weet niet of dit overdreven is.
ellepel
Geplaatst: 01-06-15 05:28
Ik denk dat het inderdaad overdreven is. kun je gerust geven,ik heb het vroeger aan een merrie in een kudde gegeven die ook trappen moest ontwijken en dat ging prima