ik heb even een vraagje!
Ik heb sinds een halfjaar mijn eigen paardje!
een merrie die nooit wat zou kwaad doen.
Toen ik ze kocht, stond al op dezelfde stalling, stond ze altijd apart.
Toen heb ik haar gewoon in de 'kudde' gezet. Een zeer groot stuk land met wat crosshindernissen tussen maar ook best wel veel gras, een must als ze maar 3x per dag hooi krijgt en al aan de magere kant is! Waren op het moment maar 4 paarden.
Toen kwam ze na een maand ongeveer op 3 benen-lopend de wei uit gehinkt...
Borstspier gescheurd, arm beestje, en al helemaal poedersuiker als je intensief rijd. 6x per week (5 keer les!)
Toen heb ik haar sinds toen, 3 maanden geleden schat ik, altijd op aparte weides gezet.
Nu gisteren bedacht ik dat het feit dat ze altijd gestresst is wel logisch is als ze altijd op een klein stuk stoffig land staat waar ze niet kan rennen.
Zo gezegd, zo gedaan.. Er stonden nu wel een heel deel meer paarden, kende ze niet allemaal maar wist dat het enkel ruinen en merries stonden. ja logisch wel

Ook een merrie en haar veulen.Natuurlijk beelf ik een tijdje kijken. De kudde stond achterin en zij bleef in het begin een beetje vanvoor lopen. Wat was ze gelukkig meteen rollen, rennen,..
En na een tijde stormde ze de kudde in, ja ik was best op mijn hoede.
een beetje kennis maken mat de paarden en wat gesteiger hier en daar, liet haar even doen?
Daaarna is zij met de merrie en haar veulen en een andere merrie, die tegenover haar op stal staat wat verderop gaan grazen.
Ik vind het echt fascinerend om te zien

Dit is toch beter voor het paard en een ongeluk kan zo gebeurt zijn, ook staat ze altijd alleen op een klein stukkie land. Niet? Of is het risico te groot daar we toch intensief springgericht rijden?