Buitenrijden omgeving Groningen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

megasuus

Buitenrijden omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:38

Hallo allemaal,

Een aantal vriendinnen en ik willen binnenkort een leuke buitenrit maken
Ik vroeg me af of iemand van jullie nog tips/aanraders heeft waar je paarden te huren voor een buitenrit. Liefst zonder begeleiding (maar met begeleiding is ook prima) en niet al te duur.
We hebben al een aantal keer paarden gehuurd bij het Fjordenpaard in Drenthe, dit beviel goed maar we willen nu toch wel eens wat anders proberen. We wonen in Groningen dus liefst niet al te ver daar vandaan. :D

Sorry als dit topic hier verkeerd staat!

megasuus

Re: Buitenrijden omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 10:09

up!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:20

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:04

WendyBZ schreef:
Naast deze http://buitenritmettinkers.wix.com/tinkerplein en het Fjordenpaard zit er niet zoveel in de buurt van Groningen.

Ja dat tinkerplein lijkt me ook echt gaaf om een keer te doen! Maar met deze groep waar we nu een leuke buitenrit mee willen maken zoeken we wat anders, niet iedereen is weg van Tinkers helaas!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:08

Tinkerplein is erg leuk! Niet iedereen weg van Tinkers? Ik denk dat dat vooroordelen zijn, want er zijn Tinkers in zoveel soorten en maten. Al ook best wat pittigere types. Tinkerplein heeft een enorm divers groepje rasvertegenwoordigers staan. Er komen vaker mensen die nogal vooroordelen hebben, en allemaal zeggen ze na die tijd "goh...ik wist niet dat..."

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:10

Caily schreef:
Tinkerplein is erg leuk! Niet iedereen weg van Tinkers? Ik denk dat dat vooroordelen zijn, want er zijn Tinkers in zoveel soorten en maten. Al ook best wat pittigere types. Tinkerplein heeft een enorm divers groepje rasvertegenwoordigers staan. Er komen vaker mensen die nogal vooroordelen hebben, en allemaal zeggen ze na die tijd "goh...ik wist niet dat..."

Ik zal het overleggen met de rest, het lijkt mij namelijk wel echt heel leuk dus ik ga het sowieso wel een keer proberen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:55

ED→ BRT

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:56

Manege Gasselte

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:49

Wat is de maximale reistijd? Ik bedoel met een uurtje in de auto is er wel het een ander mogelijk volgens mij.

Wat vind je van deze? http://www.obritain.nl/bosrit.php
Ken het zelf nog niet, maar wil daar nog eens naar toe.

Deze ken ik wel en is maar een uur vanaf (stad) Groningen: http://manegenop.nl
Hele leuke manege met voor elk wat wils aan pony's en paarden. Je krijgt wel begeleiding mee.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:54

Bren79 schreef:
Manege Gasselte

Idd manege Gasselte!
Prachtig daar in het bos.

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:34

Marie111 schreef:
Wat is de maximale reistijd? Ik bedoel met een uurtje in de auto is er wel het een ander mogelijk volgens mij.

Wat vind je van deze? http://www.obritain.nl/bosrit.php
Ken het zelf nog niet, maar wil daar nog eens naar toe.

Deze ken ik wel en is maar een uur vanaf (stad) Groningen: http://manegenop.nl
Hele leuke manege met voor elk wat wils aan pony's en paarden. Je krijgt wel begeleiding mee.

Dankjewel voor de tip! Ziet er leuk uit! Een uurtje met de auto is niet erg maar langer dan dat wordt lastig ;)

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:35

Majabeestje schreef:
Bren79 schreef:
Manege Gasselte

Idd manege Gasselte!
Prachtig daar in het bos.

Oke bedankt voor de tip! :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:57

Volgens mij zijn er genoeg opties en ik zou vooral dan richting Drenthe kijken want daar kun je toch wel erg mooi rijden :)

Manege Gasselte is idd prima, tinkerplein is ook super, maar je kunt ook kijken naar de Bongerd in Glimmen. Dat is nog wel net Groningen, maar daar kun je ook prachtig rijden. Jan Dolfing in Vries doet ook ritten (maar niet zonder begeleiding).

In Drenthe kun je kijken naar Rijmaaran (fjorden) en ik dacht dat manege Knollegruun ook buitenritten doet. Bij manege de Hullen in Noord-Sleen worden volgens mij ook buitenritten georganiseerd. Bij Rosworld in Zeijen kun je ook leuk rijden, hebben ze ook westernpaarden voor wie dat leuk vindt.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:52

Les Cheveaux in buinen! uitgestrekt bos echt letterlijk náást de manege, superbrave paardjes maar zeker geen saaie. Voor iedere ruiter is er een geschikte maat of ras ;-)

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 21:50

miccamaaike schreef:
Volgens mij zijn er genoeg opties en ik zou vooral dan richting Drenthe kijken want daar kun je toch wel erg mooi rijden :)

Manege Gasselte is idd prima, tinkerplein is ook super, maar je kunt ook kijken naar de Bongerd in Glimmen. Dat is nog wel net Groningen, maar daar kun je ook prachtig rijden. Jan Dolfing in Vries doet ook ritten (maar niet zonder begeleiding).

In Drenthe kun je kijken naar Rijmaaran (fjorden) en ik dacht dat manege Knollegruun ook buitenritten doet. Bij manege de Hullen in Noord-Sleen worden volgens mij ook buitenritten georganiseerd. Bij Rosworld in Zeijen kun je ook leuk rijden, hebben ze ook westernpaarden voor wie dat leuk vindt.

Wauw dankje wat een tips! had zelf al wel wat gegoogled maar deze namen ben ik niet allemaal tegengekomen. We gaan er naar kijken, super!

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 21:50

KaatjeV schreef:
Les Cheveaux in buinen! uitgestrekt bos echt letterlijk náást de manege, superbrave paardjes maar zeker geen saaie. Voor iedere ruiter is er een geschikte maat of ras ;-)

Bedankt voor de tip! :j

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:54

miccamaaike schreef:

Knollegruun verhuurt geen paarden, daar zijn de ritten alleen onder begeleiding. Ze hebben wel heel vaak buitenritten van verschillende afstanden en het bos bij Knollegruun is nog steeds mijn favoriet. Het is daar echt prachtig en geweldig om te rijden. De manege ligt direct aan de rand van het bos. Even de buitenbak door en je bent omringd met naaldbomen. <3

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:01

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:05

unseen, bij t grootste gedeelte van mn lijstje is t onder begeleiding, je krijgt bijna nergens onbegeleid paarden mee... dan moet je naar t fjordenpaard in Een, maar dat heeft niet mijn voorkeur..

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:11

Wij hebben gisteren een twee uur durende buitenrit gemaakt bij Tinkerplein.nl GEWELDIG! prachtige omgeving en ondanks een miezerbuitje aan het eind van de rit, een geweldige ervaring.... en tsjonge wat kunnen die tinkers hard!
we waren met z'n vieren , twee meisjes van twaalf en dertien , mijn zus die 25 jaar niet meer gereden had en ik [die pas les heeft sinds Januarie], ze hadden de perfecte paardjes voor de juiste persoon!
Echt een aanrader! En wat vooral prettig was , dat er na de rit nog even na-gekletst kon worden onder het genot van een heerlijk kopje thee, de perfecte afsluiting!