Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Icrack schreef:Hoe bedoel je dat precies Joolien? De ontspanning op te zoeken ipv spannng op te bouwen?
Mijn merrie krijgt alleen ruwvoer en nu staat zij uiteraard in de wei. Ik denk ook niet dat het goed gaat komen als ik haar op krachtvoer zou zetten
Icrack schreef:Ik geloof persoonlijk niet dat schriktraining en grondwerk het antwoord is voor alles en iedereen
Mijn merrie kan 6 dagen achtereen langs een opstakel lopen en er niet anders van worden, de 7e dag echter staan, bij wijze van spreken, de haren rechtop van schrik. Ik laat haar elke keer kennismaken met vreemde zaken/dingen en wij doen ook veel grondwerk. Sommige paarden hebben nu eenmaal een soort karakter waardoor zij sneller gespannen worden en of schrikkerig zijn. Ik wil daarmee niet zeggen dat schriktraining en grondwerk niks zou kunnen doen, maar je maakt mij niet wijs dat je daarmee ook het karakter van paard of pony zo om kan zetten dat het een mak schaap wordt...bij wijze van spreken
Mijn merrie krijgt het hele jaar door magnesium en bij ons helpt het tot bepaalde hoogte wel. Spanning raakt ze sneller kwijt en de schrikreactie's zijn beter te handhaven En ze is sneller bij de les te roepen dan als ik haar niks zou geven.
Ik zou het gewoon eens proberen of het ook wat voor jullie kan betekenen.