Buitenrit Texel Elzenhof of Kikkert?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Buitenrit Texel Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:32

A.s. donderdag gaan we met het gezin bij mn broer op bezoek. Hij is een weekje op vakantie op Texel.

Van mijn zoon kreeg ik met moederdag een " rad van leuke dingen om samen te doen" . Hierop stond samen paardrijden.

Het lijkt mij dus erg leuk om met hem een buitenrit op Texel te maken. Ik heb rij ervaring, hij rijd een jaar. 1u pwk dressuur, 2x pmnd springles en 2x pmnd vrij rijden.

Ik heb wat gegoogeld naar maneges op Texel en ben benieuwd welke van de 2 jullie kunnen aanraden. Ik zag op de site van de Elzenhof dat ze FNRS zijn, site van Kikkert is verouderd (prijslijst 2011).

Maar of je alleen op een site moet afgaan? Dus wie heeft er ervaring met deze maneges op Texel, brand los:-)

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:54

Ik zou voor Elzenhof gaan. Beide zitten naast elkaar dus voor de lokatie hoef je niet te kiezen. De Elzenhof heeft veel haflingers en fjordjes.
Jaren geleden zijn wij op Texel geweest en hebben een buitenrit gemaakt met De Kikkert en Elzenhof. Persoonlijk vond ik de haflingers prettiger. Ik zou morgen alvast wel bellen en reserveren. Texel zit nu gewoon vol en de buitenritten ook. Heel veel plezier

__nina

Re: Buitenrit Texel Elzenhof of Kikkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:45

Elzenhof! Leuke paarden en begeleiding :)
Maar jullie zijn zeker al geweest?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:47

elzenhof, vind de mensen gezelliger en de paarden er beter uit zien. Heb er zelf ook gereden vroeger.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:51

Elzenhof vind ik persoonlijk leuker, maar de Kikkert is ook prima hoor :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:53

Ik denk dat je al gereden hebt, genoten?

Maar het Belgisch trekpaard is ook leuk,gewoon rijden, 3 u lang buitenrit. Dit is van Jan Plezier. Zijn met kleine groepjes en leuke begeleiders: iig zomers.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:59

Dit is ook nog een aanrader voor als je echt ervaring hebt.
Een strandrit op friezen die bijna allemaal ook in de dressuursport lopen. Kleine groepjes en goede begeleiding!
http://www.paardenstallingtexel.nl/

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:46

Bedankt! We zijn inmiddels geweest. Mijn broer was vergeten te reserveren en de buitenrit zat al vol. Wel hebben we 2 pony's meegenomen naar het bos voor de kleintjes van mij en mn broer. Maar m'n zoon vond het verschrikkelijk, op een pony zitten, aan een touwtje, terwijl hij 1-3x per week rijd:-)

Nu dus op zoek naar een buitenrit op het vaste land om gewoon samen te doen

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:21

Wat jammer dat het zo gelopen is.
Waar waren jullie uiteindelijk geweest?
Hopen dat volgende keer beter gaat op Texel.
Veel plezier met de aankomende buitenrit!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:28

Bij welke manege zijn jullie geweest? Jammer dat het allemaal vol zat, kan gebeuren natuurlijk. Jullie hebben nu een wandelpony meegekregen denk ik?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:36

Ja inderdaad, 2 wandelpony's, bij Kikkert. Suf eigenlijk omdat de kleintjes zo enthousiast waren over de wandelpony's zijn we niet naar de buren gegaan.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:43

Voor de volgende keer, hebben jullie een goed excuus om nog eens te gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:49

Ik heb een keer bij Elzenhof gereden toen ik nog niet zo goed kon rijden. We gingen met een grote groep het bos in en er werd totaal niet gelet op de mensen in de achterhoede (waar ik dus reed). Er werd mij verteld dat het een beginnersritje zou zijn en dat durfde ik wel aan omdat ik nog niet zo stevig zat in galop.

Er werd niet aangegeven wanneer we gingen galopperen en zag dit dus ook steeds niet aankomen. 2 meisjes zijn van hun pony's afgevallen, daar werd pas voor gestopt/teruggereden op het einde van het 'galoppad' omdat de paarden niet wilden stoppen (omdat ze normaal dus door mochten galopperen).

Verder vond ik de rit ook niet zo speciaal, pony's liepen neus-kont aangesloten in een te grote groep en er werd gezongen over de manege (???) en werd er heel boos tegen mij gedaan door een van de stalhulpen/verzorgsters omdat ik het halster perongeluk om had gelaten (Deze zat onder het hoofdstel en omdat de pony's zo dicht op elkaar aan een balk stonden heb ik deze ook niet opgemerkt). Tuig werd niet gecontroleerd etc.

Voor mij niet nog een keer dus, misschien dat de rit leuker is voor ervaren ruiters (deze ervaring is van zo'n 6 jaar terug) maar voor beginners is het niks.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:53

Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik had zeker De Kikkert aangeraden.
Ik heb afgelopen week nog bij Elzenhof gereden en vond het geen porum. Het begeleidstertje was zestien, riep voorafgaand aan de rit dat er niet naast elkaar gereden mocht worden en reed vervolgens met een snotaap van twaalf naast haar op te scheppen over haar vakantiehut daar op Texel. Ik vond het onpersoonlijk, voelde me niet serieus genomen en de knol waar ik op zat... Ach... Laat het ook maar.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:17

Ohjee Chiave, dat klinkt écht als weggegooid geld! Wat zonde!
Ik wou expres toen ik voor t eert op Texel ging eijden, niet naar een manege.. Daar om ook voor jan plezier gekozen, en echt geen spijt van!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:23

JCDJK schreef:
Ohjee Chiave, dat klinkt écht als weggegooid geld! Wat zonde!
Ik wou expres toen ik voor t eert op Texel ging eijden, niet naar een manege.. Daar om ook voor jan plezier gekozen, en echt geen spijt van!

Maar Jan Plezier is alleen voor goede ruiters en de prijs is ook een stuk anders dan bij de maneges. Ik heb vroeger altijd bij Elzenhof gereden., dus ik ben bevooroordeeld.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:53

Aangezien er al een topic bestaat, ga ik geen nieuwe aanmaken maar stel ik mijn vraag hier.
KOmend weekend ga ik een weekendje naar Texel. Wil graag een strandrit maken. De nodige ervaring is aanwezig. Ben eigen paard en flink wat pit buiten gewend. Wil dus geen automaatje onder mn kont. Wat is een leuke stal om voor een strandrit heen te gaan?

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 05:43

Kylalover het leukste is natuurlijk op onze sportfriezen, Www.paardenstallingtexel.nl. privé paarden en max 3 personen per groep. Komend weekend echter helaas geen rit mogelijk of je moet op zondagavond nog op Texel zijn.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:38

De trekpaardenrit van Jan Plezier is zeker een aanrader!!!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:50

@Chiave dat klinkt niet als manege Kikkert. Op wie heb je gereden? Dat de paarden niet naast elkaar mogen lopen heeft natuurlijk een reden. Niet alle paarden kunnen het even leuk met elkaar vinden zodra ze naast elkaar lopen. Dat er dan wel iemand naast de begeleider is gaan rijden is natuurlijk raar. Heb je dit na afloop ook aangegeven aan de manege? Positieve feedback is fijn maar juist van dit soort dingen kun je leren.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:00

Ik heb van de zomer een ponykamp begeleid waarbij we reden op manege elzenhof. Ik ben juist heel positief!

Hele goede rustige begeleiding, alles wordt goed uitgelegd. Nog voor dat je het strand op gaat worden de singels even gecontroleerd. Verder vond ik het leuke paarden en juist geen automaatjes.
Met de paarden wordt erg goed omgegaan en allemaal vriendelijke mensen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:34

Ik heb bij beiden gereden, al is dat alweer wat jaartjes terug.
Ik zou zeggen: als je wat 'pit' wilt, zou ik naar Kikkert gaan. De paarden daar zijn wat feller en wat pittiger dan bij Elzenhof. En als je dan in rengalop over het strand gaat, vliegen de tranen uit je ogen door de wind!
Heb je iets minder rijervaring of wil je een wat meer 'gemoedelijke' rit zou ik voor Elzenhof kiezen, met al hun haflingers. Daar gaat het er iets rustiger aan toe.