stangen trailer verlagen met schot voor en achter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

stangen trailer verlagen met schot voor en achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:44

Hallo,

ik heb sinds kort een men trailer gekocht voor mijn A welsh pony's
heb alleen wel een trailer gekocht voor paarden want ja je weet maar nooit wanneer ik groter ga haha :)

nu is het probleem dus dat mijn pony zonder enige moeite onder de stangen door kan zowel aan de voor als de achterkant.
met enkel de lange stang zal het geen groot probleem zijn maar aangezien ik van de winter met 2 pony's op concours wil is een schot wel handig met een hengst en een merrie.
heeft iemand foto's en of voorbeelden van trailers waar dit bij is gebeurd graag wat informatie :)

dankjewel :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:10

Ik heb de stangen in mijn (wel eens waar pony) trailer ook zelf gemaakt, stonden op mini maat en mijn welsh kon er dus overheen. Ik heb een stalenprofiel aan de zijkant geschroeft op de juiste hoogte en daar de stangen dan in. Het mini gedeelte heb ik wel laten zitten, want dan kan ik dat er ook nog veilig mee vervoeren.

Daarna heeft mijn stalbaas een tussenstang gemaakt van steigerbuizen, in mijn geval hoeft het geen dicht schot te zijn (als er 2 ponys samen in gaan kunnen die elkaar prima hebben). Deze zit met een bout in de voorstang, een steigervoet in de bodem en met een lipje onder de klep dat ie niet omhoog getild kan worden. De 2 bilstangen achter zorgen ervoor dat ie stabiel is achter.

In principe kan ik met hout het schot ook wel dicht maken.
Afbeelding

Ik kan ook door middenstang te verlagen (inbusjes losdraaien) en de extra voorstang die ik heb halverwege te zetten, de bilstangen op mini maat. Kunnen die ook nog zo veilig tussen de stangen staan.

Persevero

Re: stangen trailer verlagen met schot voor en achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:51

je kan ook gewoon nieuwe oogjes erbij zetten, maar dan lager. (even de lange bout wegdenken :P)
Afbeelding

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:10

We hebben ook een gewone tweepaards trailer voor ons shetlander tweespan. We hebben nieuwe steunen gemaakt waar de stangen, (voor en achter) in kunnen op hoogte van de pony's.
ze staan gewoon naast elkaar zonder tussenschot en dat gaat prima.
als ik ooit een groter paard moet laden zet ik de stangen gewoon weer in de bovenste steunen, en kan event. het schot er weer in.