Zomervakantie met je paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wiktoria

Zomervakantie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 22:55

Hoi allemaal :)

Wat is de verste plek/land waar je naartoe hebt gereden met de trailer en paarden? En wat was je ervaring

friesiszwart

Re: Zomervakantie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:46

Ik woon in Gelderland/Achtehoek en de afgelopen vakanties met paard waren in Schoorl en Wateren
Dus een 2 tot 3 uur op de trailer.
Wat bedoel je met ervaring? Een lange rit met een trailer? Mijn paarden staan over het algemeen rustig op de trailer vaak alleen, soms met 2 paarden. Wel altijd zonder hooinet.

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:57

Ik woon in de kop van Noord-Holland en ben vorig jaar met mijn paard naar België (omgeving Gent) geweest. Ruim 3,5 uur rijden. Onderweg twee keer een korte tussenstop gemaakt om het paard te checken en een slokje water + worteltje te geven; hij stond rustig op de trailer.

Belangrijk vind ik dat je bij aankomst je paard voldoende rust, water, vers hooi en tijd om te acclimatiseren kunt geven.

wiktoria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 12:09

@friesiszwart ik bedoel ervaring over het algemeen, hoe de plek was, hoe de rit was en zulke dingen ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:11

Ik organiseer het zelf, de locatie in wateren zit in een gebied met duidelijke kaarten maar die zijn overal wel voorhanden.
Vooraf contact opnemen met een plaatselijke VVV of iemand uit die omgeving kan je ook goed op weg helpen.

Indien je een keer in Montferland zou willen rijden wil ik best meerijden. Dat doe ik ook contact zoeken met iemand die in een bepaald gebied rijd en dan samen rijden. Hoef je niet op de route te letten ideaal.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:14

Wij zijn naar het Drent friese wold geweest een keer op camping de albertshoeve

Top accomodatie! Netjes, vriendelijke mensen en alles in goed overleg mogelijk voor je paard.
Stallen zijn netjes en veilig, dus als je 's avonds het dorpje in wilt om een drankje te doen kan je ook met gerust hart je paard achterlaten.

Ik was zo'n beetje 150 euro kwijt voor het heel weekend: incl. schoon huisje en onderdak paard.

Klein minpuntje toen ik er de laatste keer was; de bospaden hadden wat achterstallig onderhoud.

wiktoria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 13:50

Klinkt allemaal heel leuk! :) Is er ook iemand ooit naar bv Duitsland geweest? Ik ken 'n paar mooie plekken in de oost/zuis hoek?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:05

Ik ga over 2 week voor het eerst, Ameland. 3 uur zo ongeveer. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:07

Ik ben een paar jaar geleden naar midden Frankrijk geweest. Het was er prachtig. Ongeveer 10 uur rijden.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:37

Ik denk dat het verste dat ik ooit met paard en trailer gereden heb iets van een 250 km is. Vanuit België naar de Veluwe. Met de trailer is dat toch algauw 3 uur rijden. Ik rij alleen met 1 paard op de trailer, zonder stop doorgaans, dat is behoorlijk uitputtend, dus veel verder zie ik niet zitten. Dit jaar al naar de ardennen geweest met paard, een kleine 200 km en toch bijna 2,5 uur rijden.

In juni gaan we naar Duitsland, naar de Eifel, dus niet zo ver van de grens met België. Iets meer dan 200 km en volgens de routeplanner 2 uur rijden maar met trailer reken ik er een half uurtje bij.

10 uur rijden met paard in de trailer, Jennyj01? Onder weg een stop ingelast of van chauffeur gewisseld dan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:59

We waren met een veewagentje. En hebben de gebruikelijke stops gedaan. Je weet wel koffie tanken en lunch. De hond moest natuurlijk ook nog even een rondje maken af en toe. Van te voren had ik flink wat scenario's af gedacht. Totdat ik iemand sprak die veel op internationale wedstrijden ging. Die zij: niet zo moeilijk over doen kijk hoe het gaat. En eigenlijk als je België door bent rijd het super relaxed in Frankrijk. Alle beren op de weg waren echt onterecht. Het was een super ervaring. Zo mooi om in zo'n omgeving met je eigen paard te rijden. We zaten op een boeren camping. Paard in een weitje naast de tent. Alle buren wisten dat we kwamen en waren onwijs aardig als ze je zagen. Jammer alleen dat het elke nacht keihard regende.

xverapeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:16

Ameland is een aanrader ! Rijstallen waar je je paard kan stallen in een ruime stal, je verblijft in de buurt van je paard. Je mag rijden in een grote bak, paarden kunnen buiten in de wei lopen. En er zijn veel verschillende ruiterpaden door het bos en over het strand !!

wiktoria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 21:28

Wauww, Frankrijk lijkt me echt super! De reis die wij willen maken duurt tussen de 8 en 10 uur, maar dan maken we natuurlijk even stops, en de hond gaat mee, dus die moet er onderweg ook even uit :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 05:15

Zal eens kijken of ik foto's kan van die vakantie hier kan plaatsen. Moeten van camera naar iPad dus wordt even puzzelen. Mijn paardje gaf helemaal niks om de reis. Maar die heeft een heel avontuurlijk karakter. Die is overal voor in. Die genoot van de aandacht op de parkeerplaatsen als ik de deur even open zette. Het geeft een bijzondere band als je zulke dingen samen onderneemt. En zo fijn om op vakantie niet te denken aan hoe het thuis gaat. Of als je mooie stukken natuur ziet te balen dat je niet kan rijden. Tenminste dat heb ik altijd.

wiktoria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 10:55

@Jennyj01 ja precies, als ik ergens ga wandelen heb ik altijd zoiets van: hoe zal t nu op stal gaan en wat jammer dat ik nu niet kan rijden. Toen we onze merrie hadden gekocht was ze heel verschillend op de trailer, maar nu gaat t zonder problemen, dus ik hoop dat alles goed gaat zodat we kunnen gaan. En anders wordt het ergens leuk in Nederland :)