Wapperen met een zweep bijvoorbeeld is minder handig, net zoals hard optrekken met zijn auto als hij 10 meter voor mij rijd...
Hij dacht " de auto maakt geen motorgeluid dus het valt wel mee" de banden maakten zoveel lawaai dat mijn brave peerd zich een hoedje schrok..Elke keer als hij iets doet wat niet zo handig is leg ik het uit, nu denkt hij dat paarden een soort roulette zijn qua gedrag. Ze zijn wel enigszins voorspelbaar maar het zijn geen automaten. En de ene keer springt hij met vier benen in de lucht en de andere keer gaat alleen zijn hoofd omhoog. De ene schrikreactie is de andere niet.
Moet ik hem gewoon een keer betrekken, erop zetten en laten voelen hoe het paard reageert als je met een zweep zwiept
Een boek is geen optie, hij is net zo snel afgeleid als een goudvis.Dus hoe hebben jullie bokkers je vent paardentaal geleerd...
poetsen vind hij ondertussen leuk geworden, maar de beentjes vind hij nog eng (paard slaat naar knutjes, dus hij denkt dat het paard het niet leuk vind als zijn been opgetild word)
Alleen in de wei moet ik af en toe zorgen dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan. Maar hij leert snel.
)les gegaan. Dat vond hij erg gaaf, vooral in het bos over heuveltjes galopperen vond hij geweldig. Toen moest ik mijn paardje dus opeens delen.
Hij is er ook nog eens allergisch voor..