Laarzen Ariat Bromont tall H20

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Laarzen Ariat Bromont tall H20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 12:46

Hoi Allemaal,

Ik heb even gezocht in de zoekfunctie, maar vind alleen eigenlijk oude topics!

Ik heb Ariat Bromont Tall H2O laarzen, maar nu vraag ik me af, hoe kun je die het beste schoonmaken?
Want aan de binnenkant is het suede? Voor mijn oude rijlaarzen gebruikte ik altijd van Petrie die Bootcare. Maar ik zag dat je van Ariat ook speciale spullen ervoor hebt. En van andere hoor ik dat gewoon ledervet ook eventueel zou kunnen... :+

Ik hoor graag jullie tips.. :D
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 10-05-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak uit titel gehaald

Banyu

Re: Laarzen Ariat Bromont tall H20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 16:20

Niemand? :oo

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:27

Hoi,

Mijn Ariat's heb ik blijkbaar heel slecht verzorgd want ik heb nog nooit wat met het suede gedaan. De laarzen heb ik ongeveer 4 jaar gehad en heb ze laatst weg moeten gooien omdat het leer bij de zool helemaal los liet. Verder was het leer nog helemaal goed. Ik maakte ze af en toe schoon met lederzeep (van die spray) en daarna invetten met blank ledervet. Een enkele keer spoelde ik de ergste modder even af bij de spoelplaats maar verder..... Volgens mij moet je geen gewoon ledervet op suede smeren.... Misschien bij de schoenmaker vragen? Die hebben vast spullen voor suede schoenen bijvoorbeeld :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:16

Ik gebruik de Petrie bootcare set ook voor m'n Ariat rijlaarzen en jodphurs. Ik neem ze na gebruik af met een natte doek en daarna de bootcare set. Heb in het verleden de producten van Ariat gebruikt maar deze lieten een witte gloed achter. Het suede deel doe ik verder niets aan.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:26

Vraag het in de paardenwinkel bij je in de buurt , daar hebben ze overal raad mee _/-\o_

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:17

Ik behandel mijn Ariat's aan de buitenkant gewoon met lederdressing na een wasbeurt. En het suede doe ik met een suedeborsteltje. Zien er na 3,5 jaar nog steeds goed uit!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:25

Ik gebruikte het onderhoudsmiddel van Ariat.