Dé ideale wedstrijdbroek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lshannah

Dé ideale wedstrijdbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 12:15

Aangezien mijn wedstrijddebuut er dit jaar nog zit aan te komen - jaha en dat op mijn 27e - ben ik op zoek naar de ideale wedstrijdbroek. Ik heb al flink gezocht in allerlei topics, maar ben er nog niet wijzer uit geworden.

Ik zoek: een broek met kunstleder zit, het liefst een hoge taille en elastische beenafsluiting (onwijze hekel aan klittenband).

Ik heb een Pikeur rijbroek die als gegoten zit, maar de modellen die me aanspreken hebben helaas klittenband (wat ik een beetje jammer vind, aangezien de prijsklasse al wat hoger is). Bij Kingsland rijd ik m'n knieën open, dus die optie valt al af. Gezien ik zelf de nodige vrouwelijke vormen heb en vrij kort ben (1.65) is het altijd een gegoochel met het vinden van de juiste broek...

Wie o wie kan me helpen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:15

lshannah

Re: Dé ideale wedstrijdbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 22:29

Dankjewel voor je tip! De broek ziet er ideaal uit en het prijskaartje wat eraan hangt valt me ook nog mee. Ik ga binnenkort eens even passen!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:30

Heb je niet een model dat je goed past en lekker zit en dan kijken of ze die in het wit hebben.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:36

Ik ben ook 1,65 en kheb een smalle taille maar flinke benen.
Goedkoop kom ik uit op de Harry horse concours modellen met hoge taille en leren zit. Ik heb nog een model met klittenband maar ze zijn er nu ook met elastische onderkant had ik gezien bij divoza.

Iets duurdere broek: idd pikeur of anky. Voor mij een nieuw merk. Montar! Lijkt me ook erg fijn en zag er uit als een mooi broekje.

Succes benieuwd waar je op uit komt en veel plezier gewenst met je debuut!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 23:10

Thanks voor jullie tips dames!

@natasja: ik heb een pikeur met extra grip, die gegoten zit, maar daarbij is de taille voor m'n gevoel aan de lage kant (of ik moet die zwembandjes eens eraf gaan trainen lol). De Kingsland broek die ik heb, daar heb ik dus enkele keren mijn knieën mee open gereden en de Lauria Garelli broek zit prima, dus daarbij kan ik nog kijken of ze een model in het wit hebben. Ik vind het überhaupt een gedoe met het vinden van een ideale rijbroek.

@alice: HH zit bij mij verschrikkelijk, Anky heb ik geen ervaring mee. Zag er wel eentje die aan mijn eisen voldoet; zijn dat fijne broeken? Bij Pikeur stuitte ik bij de modellen waarvan ik dacht dat het wel wat kan zijn op de klittenband. Sinds ik de elastische beenafsluiting heb ontdekt wil ik niet anders meer! En dankje voor de succeswens; aan de ene kant voelt het raar dat ik pas op mijn 27e m'n eerste wedstrijd ga rijden en - dit klinkt zo onwijs Penny-achtig - in m'n hoofd ben ik er al veel mee bezig. Nog even doortrainen en m'n outfit bij elkaar zoeken :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 05:47

Ik ben 27 en rij pas sinds een jaar of anderhalf wedstrijd. En ik zie wel eens dames die al veel ouder zijn en pas beginnen, maar er zit echt geen leeftijd grens aan hoor :D

Anky past mij goed. Maar ik pas van pikeur alleen de hoge modellen goed. En Anky is ook hoog. Misschien montar?
Van HH past alleen cc model me goed die is namelijk ook hoog.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:06

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 07:14

Alice13 schreef:
Ik ben 27 en rij pas sinds een jaar of anderhalf wedstrijd. En ik zie wel eens dames die al veel ouder zijn en pas beginnen, maar er zit echt geen leeftijd grens aan hoor :D

Anky past mij goed. Maar ik pas van pikeur alleen de hoge modellen goed. En Anky is ook hoog. Misschien montar?

Wat gaaf zeg! Hoe ging jouw debuut dan?
Weer even ontopic: Easyrider, Anky en Montar staan op het lijstje om te gaan passen :)

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 07:20

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:21

Bij mij zitten de hoge modellen van Pikeur ook goed.
Voor wedstrijden heb ik toch voor wat anders gekozen, nl een witte Epplejeck en een Pfiff rijbroek met zwart en grijs zitvlak. Geen zichtbare vieze vegen op je zitvlak. Prijstechnisch een stuk gunstiger en ik ben er best tevreden over.

Afbeelding
(gegoogled)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:40

lshannah schreef:
Alice13 schreef:

Weer even ontopic: Easyrider, Anky en Montar staan op het lijstje om te gaan passen :)

Zal ik je mijn debuut besparen. Hahahaha ik heb nogal een boefje. Maar we mogen nu l2 starten. Dus we gaan de goede kant op.

Als je leuk kletstopic wil raad ik je een eigenpaard aan is vast groepje erg gezellig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:44

HKM zit bij mij goed en HH ook!
Zal als ik jou was een regenachtige dag uitzoeken en dan flink passen in de winkel!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:47

lshannah schreef:
Alice13 schreef:

Ik ben op mijn 45e begonnen met de F1

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:43

Ik heb nu eentje van Montar. Zit heel fijn! Ben zelf maar 1m64 en past perfect qua lengte.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:19

Dankjullie wel voor alle tips ladies! Ik heb - als het goed is - de Easyrider broek vandaag binnen, dus ik ga vanavond even passen ;-).

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:23

MindyFinesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:01

Ja die vind ik ook erg leuk !

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:20

lshannah schreef:
Dankjullie wel voor alle tips ladies! Ik heb - als het goed is - de Easyrider broek vandaag binnen, dus ik ga vanavond even passen ;-).

En???

Irisdane1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:40

Ik zou idd divoza aanraden of agradi daar heb ik mijn broek vandaan en hij zit echt heerlijk!!

evabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:15

Fits Rijbroeken