Verzekering over nemen of niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Verzekering over nemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 21:05

Ik zit even in dubio
Ik heb een pony gekocht. Een voor mij bekende pony, die ik de afgelopen 6 maanden zeer intensief heb mogen mee maken.

Nu had de pony een uitgebreide ziektekosten verzekering. Deze kan ik overnemen.
De kosten incl alle belastingen zo een 33,- per maand voor 1000,- (in mijn visie nogal wat over verzekerd kwa waarde pony)
150,- eigen risico per jaar en 25% van de rekening zelf betalen

Ik twijfel of zelf weg sparen geen betere optie is. Ik lees veel nare berichten over deze maatschappij al is de ervaring van de oude eigenaresse kwa vergoeden juist heel goed.
Maar dingen als paarden spontaan eruit gooien ect. Lees je dus op internet
En dat terwijl je elke maand wel een fikse dot premie betaalt

Wat weet ik van de pony; afgelopen 6 maanden 3 x een arts nodig gehad te hebben 2 x ivm oogontsteking en 1 x vanwege zwaar opgezette klieren.

De bedragen vond ik niet misselijk...... Dus dan zou de verzekering wel weer goed uitkomen...

Wat is wijsheid?

Over de pony niet moeten kopen met zulke medische gebeuren behoef ik geen opmerkingen, ik heb er goed over nagedacht en heb besloten dat risico te nemen. Het karakter en dr band tussen de pony en mijn dochter is het allemaal dik waard. Het gaat mij puur om wel of niet gaan verzekeren.

Urbanus

Re: Verzekering over nemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:10

Ik ben een muts maar ik vind de verzekering heel fijn. Gewoon kunnen bellen als er iets is zonder dat ik mijn spaarrekening moet plunderen vind ik heel makkelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:28

Meestal werkt zoiets ongeveer als volgt:
Je krijgt maximaal 1000 euro per gebeurtenis uitgekeerd. Daarvan betaal je 250 euro zelf (25%) en 150 euro (eigen risico). dat betekend dat je van die 1000 euro medische kosten uiteindelijk 600 euro betaald krijgt.

Als je dan ook nog meeneemt dat je 396 euro aan premies betaald hebt, kom je dus uiteindelijk op een netto bijdrage van 204 euro van de verzekeraar, tikkie kort door de bocht gerekend. De praktijk zit iets genuanceerder in elkaar.

Beetje cru: bel jij voor elk wissewasje de dierenarts? dan zou ik ook overwegen te verzekeren. Ben je van het type dat het even aankijkt, dan komen veel dingen vanzelf weer goed en zal een eigen potje aanleggen in de praktijk gunstiger uitpakken.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:37

Ook iets om rekening mee te houden: de verzekeraar vergoedt niet meer dan de waarde van je pony doorgaans. Heb je dus hogere kosten dan de waarde van je pony (die je amper op 1000,- schat) dan is je ponybeest hard gezet 'Total loss' en heb je niks aan je verzekering.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 11:36

M_i_R schreef:
Ook iets om rekening mee te houden: de verzekeraar vergoedt niet meer dan de waarde van je pony doorgaans. Heb je dus hogere kosten dan de waarde van je pony (die je amper op 1000,- schat) dan is je ponybeest hard gezet 'Total loss' en heb je niks aan je verzekering.

volgens de polis zou het 1000,- per gebeurtenis zijn en 5000,- per jaar

Ikke, nou daar zat ik dus idd mee, die eigen risico en die 25%
maar pony heeft een chronische maanblindheidonsteking, en is dus wel een risicofactor kwa dierenartsrekeningen
bij irritatie, of lichte ontsteking van t oog is meteen een DA nodig omdat de pupil kan verkleven en blindheid snel kan intreden indien er niet op tijd bij.
Dat puntje maakt mij te zeggen we doen het wel.
De kosten die ik zelf op moet hoesten zeggen mij, tja ik betaal t zelf wel allemaal..... Maar goed, 5 x een DA en ik heb weer spijt van die gedachte

daarom twijfel ik zo ....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:39

Ik zou dan wel de verzekering overnemen. Want dan kunnen de rekeningen snel opstapelen als hij last van zijn oog krijgt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:41

als het gaat om Hippozorg (en dat vermoed ik ;)) dat geldt het volgende:

De schadevergoeding bedraagt nooit meer dan 100% van de verzekerde waarde van uw paard met een maximum van € 5.000,- per verzekeringsjaar.

je krijgt dus maximaal de verzekerde waarde van je paard. mocht je paard voor meer dan € 5.000,00 verzekerd zijn, heb je pech. Je krijgt dan nooit meer dan € 5.000,00.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:43

Toevallig heb ik mijn verzekering ook onder de loep genomen samen met een adviseur. Die zegt heel simpel gezegd ;

Als er een rekening van bedrag X komt kun je dat dan meteen betalen zonder dat al te erg te 'voelen '

Ja > dan hoef je niet te verzekeren.
Nee > dan is verzekeren wel verstandig.

En mocht je paard nu dood gaan heb je dan geld om een nieuwe te Kopen? (als je dat zou willen) Ja > niet verzekeren
Nee > wel verzekeren

Zo heb ik dat dus besloten.

Erg zakelijk gezegd.. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:56

Ojajoh schreef:
M_i_R schreef:

volgens de polis zou het 1000,- per gebeurtenis zijn en 5000,- per jaar

Ikke, nou daar zat ik dus idd mee, die eigen risico en die 25%
maar pony heeft een chronische maanblindheidonsteking, en is dus wel een risicofactor kwa dierenartsrekeningen
bij irritatie, of lichte ontsteking van t oog is meteen een DA nodig omdat de pupil kan verkleven en blindheid snel kan intreden indien er niet op tijd bij.
Dat puntje maakt mij te zeggen we doen het wel.
De kosten die ik zelf op moet hoesten zeggen mij, tja ik betaal t zelf wel allemaal..... Maar goed, 5 x een DA en ik heb weer spijt van die gedachte

daarom twijfel ik zo ....

Let er dan wel op dat die verzekeraar bij de overname niet even stiekum het bewuste oog uitsluit!!
Nemen ze alles over, dan kan het een zinvolle beslissing zijn, al zou ik persoonlijk eerder een deal met de dierenarts sluiten over wat je zelf kunt doen bij irritatie aan het oog (medicijnen zelf op voorraad hebben en ingrijpen als nodig).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 20:30

Volgens t papier neem ik de verzekering volgens over op oude condities......