Ik ben van plan deze zomer wat meer buitenritten te maken. Nu kreeg ik al de tip om alles in een zadeltas te doen, maar daar heb ik weinig aan als ik val en het paard weg is (bijv mn telefoon in de zadeltas is dan weg). Ik draag in de zomer nauwelijks vesten of iets met zakken bij de paarden, en de broekzakken zijn vaak te klein. Wie weet er dus een kleine lichtgewicht tas, waar veel inpast, een beetje waterdicht en vooral niet lastig met rijden is?
Lous
Geplaatst: 07-05-15 13:20
Een heuptasje. Regenjas kan eventueel om je middel. En als je niet wil dat je benen nat worden kan je eventueel rainlegs kopen.
En anders verder alles in een zadeltas behalve je telefoon. Deze kan ook in je laars. Dat laatste doe ik zelf ook.
Ik zeg ook: Dabo design. Ik heb een grote tas voor aan mijn zadel, daar zitten wat koekjes, een appel en nog wat dingen in. Plus een waterfles houder, ideaal!! Dabo heeft ze in allerlei kleuren en maten, echt een aanrader!!
Lord_Ik
Geplaatst: 07-05-15 13:59
Mij vriend heeft vorig jaar een tasje gemaakt voor aan je onderbeen. Zit geheel niet in de weg en is ideaal voor gsm, wat geld en sleutels. Veel meer past er wel niet in. Moet wel ergens te vinden zijn en vind ik persoonlijk handiger dan een heuptasje/ iets aan je arm, ook omdat je laars er tussen zit en je het dus niet zo voelt zitten.
Nou, ik ben alweer te laat met reageren zie ik. haha thnx!
Ik maak idd allerlei soorten zadeltassen, 2 maten bananen, 2 maten voortassen. Telefoonhoesjes voor om je onderbeen, en nu ook hoesjes voor om je arm! Voor foto's, prijzen en info kijk je op mijn site: www.dabo-design.nl
Ik zou persoonlijk nooit met een rugzak/tas gaan rijden, als je paard struikelt (en de kans is in een bos reëel aanwezig!!) en je wordt eraf getorpedeerd, dan is de kans groot dat je op die rugzak valt en dat is echt niet fijn!!!
Heuptasje. Ik heb er gewoon een van thuis meegepikt die mijn moeder nooit meer gebruikte Zit niet in de weg en de belangrijkste spullen passen er in: papieren paard, ID van mezelf, hoevenkrabber, mobiele telefoon en eventueel een kaart.
Ik snap dat het niet handig is mocht ik vallen, maar dan heb ik tenminste wel mijn telefoon/id-kaart/medische pas bij mij en niet bij het paard dat de hort op is.
xxdomiixx
Geplaatst: 08-05-15 09:09
Ik heb gewoon een rugzak, die ik ooit op een kamp heb gekregen als aandenken. Zit perfect. Kreeg laatst nog tijdens een buitenrit te horen dat mensen mijn tas echt super vonden en bij welke paardenshop ik die gekocht had, want hij wiebelde totaal niet en bleef super zitten
Ik gebruikte een vissers jasje. Een dunne bodywarmer met heel veel handige zakken.koek, pakje drinken, portemonneetje, wat touwtjes, inklap mesje zat er allemaal standaard in dus kon dat ding zo uit mijn kast ppakken, alleen de telefoon moest er nog bij. Ideaal. Ook op warme dagen nog prima te doen.
Amelandfreak
Geplaatst: 08-05-15 18:19
Zit een heuptasje met galloperen dan niet enorm in de weg? Lijkt mij niet lekker zitten..
Waar kopen jullie die tasjes? Ik rij veel buiten en doe mijn pasjes en telefoon in mijn jaszakken. Maar met mooi weer draag ik liever geen vestje oid..