Een vriendin en ik zijn sinds een paar dagen het internet aan het afstruinen naar informatie over bepaalde 'ranches' in het buitenland waar je werkzaamheden m.b.t. paarden kunt verrichten.
Het idee is om naar het buitenland te gaan om op een soortement boerderij te gaan werken, zodat het verblijf geheel/gedeeltelijk vergoed wordt.
Er is veel te vinden over echte 'ranch vakanties', maar daar komt een flink bedrag aan de pas en onze drijfveer is juist het verrichten van vrijwilligerswerk omtrent de paarden.
Hier komen dus de bokkers in beeld: Er zijn vele die dergelijke paardenvakanties hebben gedaan en mijn vraag is dus ook of jullie een adresje weten waar het mogelijk zou zijn om ± 2 weken mee te helpen op stal.
Om een duidelijk beeld van de situatie te schetsen heb ik een paar dingen op een rij gezet:
1. Ikzelf ben 16 jaar maar tegen de tijd dat ik van plan ben te gaan (zomervakantie 2015, juli) ben ik bijna 17 en mijn vriendin is 15, tegen die tijd ook meer richting 16.
2. We hebben niet echt een 'eis' voor soort boerderij; van stoeterij tot een ranch het lijkt ons allemaal te gek! Als er maar een goede teamsfeer hangt.
3. Vliegtickets zijn uiteraard voor eigen rekening
4. Wij hopen door werkzaamheden te verrichten een verblijf aangeboden te krijgen (de kosten omtrent het eten zijn wij eventueel bereid op ons te nemen)
5. Aangezien ik zelf erg van het natural horsemanship ben lijkt het me leuk om dit ook toe te kunnen passen/verder geleerd te krijgen op de betreffende stal, dit is natuurlijk geen vereiste maar het zou erg leuk zijn als het een mogelijkheid zou zijn.
6. Het gaat om ± 2 weken in de maand juli
7. Onder werkzaamheden verstaan wij het helpen op en om de stal (erf bijhouden maar ook het verzorgen van de paarden, onze passie
)
Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp, elke tip is welkom!

Het liefst pak ik mijn spullen en ga ik 1 jaar weg, maar ik zit met school; dat gaat helaas niet zomaar