Ik rijd 2 merrie's die halfzusjes van elkaar zijn. Nu zijn ze heel hun leven bij elkaar geweest. We zijn ze al aan het wennen met buitenrijden maar ik wil zelf ook met 1tje naar buiten kunnen maar zodra ik met de oudste naar buiten ga -net een maand 6, andere net een maand 5- begint der zusje te schreeuwen en na een poosje zijzelf ook. Nu doe ik voor de veiligheid van de jongste haar altijd in stal met beide deuren dicht en een plak hooi. Hoe kan ik ze van elkaar naar buiten laten gaan!? En ik heb morgen een proefles bij een manege in de buurt PSC Canneburgh en als het daar toegestaan is wil ik af en toe met de oudste op dressuur les komen en met de jongste later is een keertje een sprongetje maken.
2e ding: de jongste is een schijtluis, bij iedere auto springt ze nog net niet de sloot in maakt niet uit of hij aan de andere kant rijd en met 5km/u langs komt het is eng! dus meestal lopen we het eerste stukje buiten tot we op het zandpad zijn. En ze ziet spoken volgensmij want ze schrikt van ieder geluid makend blaadje
Nu als ik samen met de eigenaresse rijd
zij is een keer 1,5 jaar terug van de oudste afgevallen en daar schrok ze heel erg van dus ze is nogsteeds heel voorzichtig, alleen stappen en draven als zij op het paard zit.3e ding:
Soms rijd ik met een vriendin of de dochter van de eigenaresse. De dochter is 10 jaar dus gaat ze op de oudste die is makkelijk, echt een schatje. Maar als we gaan galloperen is de jongste een sukkeltje want eerst gallopeerd ze 2 meter goed, daarna kop tussen de benen/rolkür en bokken/trappen naar achter. daarna gaat ze scheef galloperen, ja we werken aan haar scheefheid. Dit bok/trap probleem heeft ze in de bak absoluut niet, hoe verhelp ik dit??
en waarschijnlijk ga ik vrijdag alleen een buitenrit maken dus zal het proberen. Alleen morgen heb ik aan dat dochtertje belooft om samen met haar een buitenrit te maken en dan moet ik dus op angsthaas .... ik ben niet bang om te vallen ofzo, wil gewoon niet dat ze een auto beschadigd of zichzelf verwond aangezien ze al een keer een grote best erge beenwond heeft gehad -kwam door stapmolen niet door een auto-