benodigdheden op trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moOby

benodigdheden op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:04

ik heb een tijdje geleden een trailer gekocht om daarmee over een maand naar een binnepiste te rijden voor lessen en natuurlijk buitenritten verderweg te maken.
ik weet alleen niet goed wat ik dan allemaal moet menemen en van wat ik best ook een rezerve kan menemen.
kan iemand me helpen?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:08

Een moersleutel die daadwerkelijk op de wielmoeren past.
Een extra halstertouw is nooit weg.
Goed gevuld hooinet om je passagier(s) tevreden te houden
Een dissel slot of overzetslot zodat je niet voor rare verrassingen komt te staan.
Een mestboy om je mest weer mee naar huis te nemen, of het even achter je paard weg te halen voor hij de trailer uit gaat.

ingvdh

Re: benodigdheden op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:17

ik heb er standaard een extra halster plus touw in hangen, schepje om de mest weg te scheppen, lange zweep voor het laden (om mijn paard recht voor de trailer te dirigeren) en longeerlijn.
Ook heb ik een klein busje WD40 paraat, altijd handig voor als de klemmen van de achterklep wat stroef open en dicht gaan, of het neuswiel.

Indien nodig qua weer een zweetdeken.

Verder natuurlijk paard en tuig.

Na verloop van tijd wordt het routine en heb je vanzelf een lijstje met spullen die je mee neemt, ik heb een zadelkamer in de trailer en daar liggen de meeste spullen standaard in. Je kan het bijv ook in een kratje bewaren in de trailer.

Tip, ga voordat je voor het eerst voor het echt weg moet nog even oefenen met laden. Dan ben je relaxed en voorkomt een hoop frustraties op de dag zelf.