Hoi! Mijn paard moet een weekje stalrust hebben. Wel mag ik 2x 10 minuten stappen per dag. Ze komt normaal dagelijks buiten en nu dus niet. Ze verveelt zich heel snel, weten jullie iets leuks voor haar om te doen in stal. Ze kan wel met der hoofd naar buiten kijken, ze ziet dan de poetsplaats en soms langslopende paarden. Ik wil eigenlijk niet iets kopen. Misschien een leuk eetspelletje ofzo?
Ja inderdaad een hooinet of iets zodat ze langer over haar eten doet. En lekker vertroetelen, clickertraining als je dat leuk vind genoeg trucjes waarbij ze gewoon kan blijven staan.
Stukjes appel en wortel in een waterbak doen, houdt ze meestal ook wel even bezig
Shirley
Geplaatst: 04-05-15 16:23
Grote wilgentak om lekker aan te knabbelen? Werkt nog pijnstillend ook
xkathy_love
Geplaatst: 04-05-15 21:12
Shirley schreef:
Grote wilgentak om lekker aan te knabbelen? Werkt nog pijnstillend ook
Precies mijn idee! Wilgentakken knippen en deze her en der in de stal ophangen. Vinden ze meestal lekker en helpt inderdaad zoals hierboven al vermeld pijnstillend ! Vaak is het ook wel iets dat ze even bezig houdt.
Shenavallie
Geplaatst: 05-05-15 10:59
Mag je paard ook niet in een (verkleinde) paddock staan? Stallen zijn over het algemeen zo klein dat ze niet in beweging kunnen blijven. Stilstand is achteruitgang tenslotte. Als je je paard na een week weer los mag zetten, is een blessure zo weer opgelopen omdat hij uit z'n dak gaat. Als je in een verkleinde paddock wat hooinetten ophangt, dan is dat al voldoende afleiding. Punt is dat als je op stal gaat "bijvoeren" en er geen sprake is van beweging, dat je weer met andere klachten komt te zitten. Beweging is namelijk ook nodig om de spijsvertering op gang te brengen/te houden.