Welk merk rijlaarzen kopen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_V

Welk merk rijlaarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 10:57

Hey iedereen. Na 5 jaar wordt het dringend tijd om nieuwe rijlaarzen te kopen.
Ik heb een kleine 5 jaar De niro's gehad. Ze zaten echt heel goed, het leer is nog goed, maar ik heb in die 5 jaar ook 5 x beide ritsen moeten vervangen. Die laarzen kostten toen 400 euro, en ik wil nu niet weer het zelfde probleem hebben als ik nieuwe koop. Dus ik durf niet echt naar De niro terug gaan.
Ik heb wat opzoek werk gedaan, en Ariat is momenteel mijn topfavoriet. Ze hebben nu ook verfijnde rijlaarzen dat wat vrouwelijker is, en aan een heel schappelijke prijs. (+- 400 euro)
Petrie vind ik ook heel knap, maar ik heb er al gepast, en die lijken me toch stijver. Parlanti ben ik niet weg van. Derby, Delago vind ik ook mooi maar heb ik totaal geen ervaring mee ? De niro is ook heel erg mooi, hebben nog veel mensen last met de ritsen? Of ben ik dat alleen?
Cavallo vind ik ook mooi, maar er werd me verteld dat die ritsen ook snel kapot gaan.

Ik wou nu graag jullie ervaringen weten met verschillende merken ? Ik sta ook open voor niet bovenstaand vermeldde merken natuurlijk!
Mijn budget is 500 euro, maar mag altijd minder zijn :D

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:12

Ik zeg Cavallo.
Heb zelf hele slechte ervaringen met Petrie, ritsen en kleur/coating drama.
Ik heb al jaren Cavallo, mijn oude laarzen springen de gaten er in zeg maar, maar de ritsten nooit problemen gehad.

Maar denk dat het persoonlijk is. Elk merk heeft wel zijn voor en nadelen gehad. Ik heb slechte ervaringen met Petrie een ander weer niet of met Cavallo.
Probeer ze goed te onderhouden en dan zou je tegenwoordig met elk merk toch wel een heel eind moeten komen. ( en een goede schoenmaker in de buurt:))

LiannePuthzy

Re: Welk merk rijlaarzen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:14

ik heb mountain horse laarzen en wil niet meer anders

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:16

ik heb De niro's en ik heb juist hele goede ervaringen! nog nooit een kapotte rits gehad, maar ik denk dat in die 5 jaar ze ook wel verbeterd zijn. Mijn De niro's zijn nog niet heel oud namelijk.

anneliese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:39

lupica goede rijlaarzen en schoenmakery van urkwerk goede ik heb ze nog staan ik nu niets mee doet
groetjes annelies

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:44

Ik vind Mondoni erg fijn :j

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:25

Heb zelf goede ervaring met de Derby rijlaarzen

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:16

ik vind Derby super!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:23

Ik ben erg blij met mijn Ariat's alleen vind ik ze een beetje te standaard, die ik heb. Wil voor wedstrijd nog een mooi paar laarzen hebben.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:34

Ariat sowieso!

Hele fijne stevige laarzen die tegen een stootje kunnen. Ik loop er mee door de modder, mest stallen uit, spuit paarden af en doe er eigenlijk alles mee. Na 4 jaar zien ze er nogsteeds goed uit.