Dinsdag wil ik graag een kleine buitenrit ( ci 10 km) gaan maken bij het Grote Veld in de omgeving van Vorden. Helaas kan ik online niet veel informatie vinden over waar ik welke ruiterpaden kan vinden, wat een goed startpunt is, waar het prettig parkeren is met mijn trailer en waar ik vanaf de parkeerplaats al direct op een ruiterpad uitkom. Ik wil liever niet eerst nog een heel stuk over de openbare weg moeten.
Hoop dat er hier op bokt iemand is die wat informatie voor me heeft?
Aan de Heidepolweg zit een parkeerplaats vanwaar je zo het bos in kan rijden.
Punz
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-15 22:15
Oh, geweldig, dank je Albert!
_Elke: we gaan met onze eigen paarden... dus liever niet met een groep mee Evengoed bedankt!
N0a
Geplaatst: 03-05-15 22:21
Heidepolweg inderdaad of je kunt ook in Lochem bij de Zonnebloem (cafe) parkeren en dan bij Ruighenrode het zandpad op Of evt:
Startplaatsen: Fam. W. Sloetjes, Schuttestraat 8, Vorden, 0575-551315 Taveerne de Wildenborcherhof, Wildenborchseweg 19, Vorden, 0575-556651, http://www.wildenborcherhof.nl
Punz
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-15 22:23
Deze startplaatsen was ik inderdaad tegengekomen via Google, maar vroeg me af of ik daar dan gewoon mijn auto plus 2 paards trailer kan parkeren, als ik verder geen klant ben van de Taveerne oid ( streetview liet niet echt duidelijk een openbare parkeerplek zien bij deze adressen)
Verder: rechtstreeks het bos in heeft echt grote voorkeur, 1 van de paardjes is superbraaf, maar niet helemaal verkeers safe...
_Elke
Geplaatst: 03-05-15 22:25
Punz schreef:
Oh, geweldig, dank je Albert!
_Elke: we gaan met onze eigen paarden... dus liever niet met een groep mee Evengoed bedankt!
Dat begreep ik al wel, was meer van dat je daar veilig kan parkeren
Als ik google zo bekijk dan valt de Stoeterij af, dan moet ik toch nog wel een stukje over de weg als ik het goed zie. Wordt dan toch de Heidepolweg denk ik!
Oh leuk! Rijd daar ook altijd. Ik rijd altijd maar gewoon wat. Ik ken maar 1 route uit mijn hoofd en verder doe ik het op mijn richtingsgevoel Volgens mij zijn er wel kaarten van de routes voor ruiters. Ook staan er overal wel bordjes met de ruiterpaden aangegeven.
Parkeren kan ook bij rv & pc de graafschap. Vanaf daar steek je het veld achter de binnenbak over en dan zit je al in het bos. Klein stukje tussen de bomen door en dan kom je op de grotere paden
Ik heb laatst ook gereden daar. Heel erg mooie omgeving! Ik heb geparkeerd bij Cafe de Zonnebloem. Ging prima maar ik heb het idee als het echt wandel- en fietsweer is je toch wel een parkeerplan B moet hebben. Het kan daar wel eens druk zijn, het is een TOP (toeristisch overstap punt). Je zit er wel meteen in het bos. Er is ook een hele mooie ruiter/men route. Wel ontbreekt er een bordje van dus ik ging niet helemaal zoals ik wou rijden hihi! Veel plezier!