Hallo, Graag zou ik met mijn tweede paard willen starten echter is ze nog niet lid bij de knhs. Ik hoorde van een stalgenoot dat je wel korting krijgt omdat mijn ene paard lid is bij de knhs. En hoe zit het met de rijvereniging ik ben lid maar moet ik het dan nog eens opnieuw aanvragen voor het tweede paard? Ook zou ik graag willen weten hoe het werkt met de inentingen, tweede paard is namelijk nog nooit geënt. Ik ben met het andere paard L2 ik neem aan dat ik met het tweede paard gewoon in de B mag starten? Zijn er ook nog bepaalde dingen waarop ik moet letten?
Alvast bedankt!
Mousmous
Geplaatst: 02-05-15 09:11
Je paard is geen lid, jij bent lid bij de KNHS, voor de paarden heb je alleen de startkaart nodig. Bij de rijvereniging ben je ook gewoon lid en hoef je niet extra te betalen voor het starten met een 2e paard. Als je met je andere paard L2 bent , dan mag je alleen L starten met je 2e paard als je nog een ander paard ook al eerder had geklasseerd in de L, anders is het gewoon starten in de B.
Bovenstaande klopt, qua entingen gelden dezelfde regels als je eerste paard: aangezien ze nog nooit is geënt zal je de basisenting moeten laten doen.
En je moet inderdaad gewoon b beginnen, tenzij je al met meer paarden hoger hebt gereden
maj0
Geplaatst: 02-05-15 09:17
Wat betreft in enten. Je paard moet verplicht geënt worden. Die houd in dat hij eerst een basis enting moet hebben en daarna na geloof 21 dagen nogmaals. Als hij dat heeft gehad kan hij jaarlijks mee
Je moet je paard wel eerst geënt hebben anders mag je niet op concours
Voor je tweede paard betaal je de startkaartkosten. Zo'n 84 euro. Helaas krijg je geen korting. Je paard moet de basisenting hebben gehad voordat je kunt starten. Als je tweede paard nog nooit concoursen heeft gelopen moet je in de B beginnen. Heeft dit paard al wedstrijden gelopen dan kun je zien wat je moet starten op de site van de KNHS.
Super bedankt iedereen startkaart is inmiddels aangevraagd
_Lobke_
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-15 12:01
Mijn tweede paard heeft zijn basisenting nu gehad. Over 4 weken krijgt ze haar 2de enting weet iemand wanneer ik dan officieel met haar mag starten? Mag dat na de enting al?
regelementen lezen blijft lastig... Staat gewoon allemaal op knhs
ambre
Geplaatst: 06-05-15 12:12
Een enting moet minimaal 6 dagen voor de wedstrijd zijn toegediend.
_Lobke_
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-15 12:46
Hmm oke kon het niet vinden in de regelementen vandaar overigens stond er wel dat je niet meer gediskwalificeerd wordt als niet aan de entingen voldoet. Ik heb gezocht in de inhoudsopgave van het algemeen wedstrijdreglement maar helaas verder stond er niets over in. Misschien heb ik er overheen gelezen hoor heb niet alle 25 pagina‘s uitgebreid gelezen.
Oh toch nog gevonden stond in de reglementswijzigingen algemeen.
De basisvaccinatie tegen influenza bestaat uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn toegediend. In de periode tussen deze twee entingen mag het paard niet op wedstrijden worden uitgebracht. b. Vervolgens dient jaarlijks de vervolgenting te zijn gegeven (voorbeeld: wanneer een paard op 1 maart 2010 is geënt, dan dient de vervolgenting op uiterlijk 1 maart 2011 plaats te vinden). c. Een vaccinatie dient minimaal zeven dagen voor de (eerste) wedstrijd(dag) te zijn toegediend. d. Vermeldingen van vaccinaties zijn uitsluitend geldig wanneer deze zijn voorzien van de sticker met het batchnummer van de entstof, de datum van de enting en de handtekening en het (praktijk)stempel van de dierenarts, die de vaccinatie heeft toegediend.