Volgende week gaan we van stal verhuizen, de paarden zijn niet van onszelf en hebben hier dus vrij weinig (lees niets) over te zeggen, begrijpelijk. Nu komen ze op een stal te staan waar ze een open luik naar buiten hebben, aan de zijkant tralies zodat ze elkaar zien en aan de andere kant een halve muur, dus tot borsthoogte ongeveer. Super sociaal dus, heel fijn voor de ruin en de merrie.
Nu is het volgende (denk ik) een probleem, de 3e is een hengst. In principe een hele brave, maar wanneer hij aan de hand is, dan kan hij behoorlijk dominant zijn. In de wei rent hij continu baantjes langs de achterzijde, als er 2 weides verder een paard staat. Op zo'n moment als hij perse naar een ander paard wil, kan er echt een knopje omgaan en is hij niet meer goed te houden.
Natuurlijk zal de hengst naast de ruin gezet worden, maar ik vraag me af of dit goed zal gaan. Als ik nu de ruin bij de hengst laat snuffelen door de trailies heen (op de huidige stal) dan begint de hengst wel al te 'knorren' of hoe noem je het. De ruin vind het op zich wel interessant maar besteed er niet heel veel aandacht aan.
Heel lang verhaal, maar misschien dat je zo iets beter de situatie kan schetsen. Ik vraag me namelijk af of de hengst er aan zal wennen en in ziet dat de ruin hem niets te bieden heeft. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen