Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
elenaMM77 schreef:6 uurtjes buiten is kort genoeg voor haar om zelf te bepalen waar ze wil poepen.
blijkbaar is dat in de beschutting van haar box..
als je er echt vanaf wilt.. laat haar dan gewoon een paar daagjes buiten staan zodra het weer het toelaat.
hoor ook wel van paarden die niet op zand willen pissen.. staan met gekruiste poten op de paddock en een zucht van opluchting als ze weer in hun box mogen waar ze gelijk pissen.
En je geeft aan 'klein afgezet stukje'.. dus dat is kaal neem ik aan..
krijgt ze daar wel ruwvoer?
want het is een normale reactie, eten> darmen gaan werken > poepen..
half de mensheid moet ook binnen afzienbare tijd na een grote maaltijd poepen immers
K93 schreef:Haar langer buiten laten staan klinkt wel als een plan. Kijk wel uit dat ze dan dus wel mest en het niet alsnog probeert op te houden tot ze weer binnen staat, want anders heb je een ander probleem.....
Basilicium schreef:Goed dat je het opmerkt en er aandacht aan besteedt!
Ik hoop dat iemand me verbetert indien wat ik nu ga zeggen niet klopt, maar...
...is het niet zo dat de pony kort na het eten van de muesli mest doordat de spijsvertering rondom het voedermoment opnieuw een impuls krijgt? Zo ja, heb je de mogelijkheid om eenmalig te kijken wat er gebeurt wanneer je de pony rond zijn gebruikelijke tijd op dat stukje grond zijn muesli geeft en nog even buiten laat staan? Dat lijkt me namelijk een vrij makkelijke manier om te kijken of het echt aan de weide ligt, of meer aan zijn dagritme.
Ik sluit me overigens bij mijn voorganger aan wat betreft in de gaten houden dat het eventueel ophouden van de mest verder niet tot problemen leidt.