Wedstrijdkleren manegewedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sterrexxx11

Wedstrijdkleren manegewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 10:21

Heehee,

Op onze manege zijn ze weer gestart met wedstrijden, nu heb ik al een keer meegedaan.
In de regels staat dat je niet persé wedstrijdkleding aan hoeft te doen, maar hoe beter je eruit ziet hoe meer punten je krijgt.
Ik had toen ook geen wedstrijdkleding aan, maar gwn een wit blousje en een jasje en was 2de geworden. Maar nu hebben bijna alle ruiters wel wedstrijdkleding aan. Nu wil ik binnekort weer mee gaan doen. Alleen nu twijfel ik of ik iets van wedstrijdkleding moet kopen.. Gewoon iets goedkoops bij de decathlon ofzo? Nu is de meerderheid namelijk wel met wedstrijdkleding en zou ik dan minder punten krijgen?

Wat zeggen jullie?

En wat zou ik dan moeten kopen? Alleen een witte broek en jasje of ook een polo/blouse? En hoe heet zo'n ding: plastron en haarnetje?

Hopelijk hebben jullie wat advies :)

Evelientjuhx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:47

Ik zou gewoon een witte rijbroek en evt. een plastronspeld kopen. Staat net even wat netter.;)
Jasje maakt niet zoveel uit denk ik. Bij mij rijden er ook veel kinderen gewoon in een manege trui en een witte rijbroek. En dat staat ook best netjes. :D
Laatst bijgewerkt door Evelientjuhx op 29-04-15 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Re: Wedstrijdkleren manegewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:51

Nee als het goed is krijg je niet minder punten. Wel als je een witte rijbroek hebt die vies is. Een zwarte rijbroek met een wit bloesje staat ook heel mooi en is voldoende.
Rijd je FNRS? Dan mogen ze niet eens minder punten geven. Soms zijn witte handschoentjes verplicht. Even reglement nakijken dus.

sterrexxx11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 12:27

Evelientjuhx schreef:
Ik zou gewoon een witte rijbroek en evt. een plastronspeld kopen. Staat net even wat netter.;)
Jasje maakt niet zoveel uit denk ik. Bij mij rijden er ook veel kinderen gewoon in een manege trui en een witte rijbroek. En dat staat ook best netjes. :D

En als je geen manege trui hebt ? :D

Anoniem

Re: Wedstrijdkleren manegewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:32

Een simpel colbertje voldoet vaak ook hoor!