Ik wil mijn eigen trailer gaan kopen maar twijfel nog over wat de beste keuze is.
Ik heb 1 paard die niet heel braaf is op de trailer. Ze stampt, schraapt, staat zeker niet stil en snapt niet zo goed dat ze in een 1,5 trailer breder of schuin moet gaan staan voor steun. Dus ze denkt echt bij iedere bocht om te vallen. Manier van rijden maakt echt niet uit, alle varianten zijn getest dus we rijden vooral heel voorzichtig met haar.
Ze heeft niet heel veel ervaring met de trailer dus is ook niet veel gewend. Maar mevrouw is vooral erg ongeduldig en snel beledigd. Wel is ze makkelijk in en uit te laden.
Nu dacht ik een 2 paards trailer te kopen met aluminium bodem. Dan staat ze mooi strak en geeft haar dat steun. En zadelkamer zodat ze minder schraap ruimte heeft.
Qua auto is dat geen probleem om te trekken (heb ook m'n E) en qua aanschaf maakt het met de prijs ook weinig uit.
Maar aan de andere kant rijdt een 1,5 paards wel fijn achter de auto want het is niet breder dan he auto. En ik ga nooit met 2 paarden op pad... Dus soms denk ik: ze went vast wel aan een 1,5 paards trailer...
Dus ik kan maar niet de knoop doorhakken waar ik voor zal kijken. 1,5 of 2 paards... Hoor dat 2paards veiliger is qua weg ligging. Maar heb zelf geen ervaring met rijden..
Willen jullie (vriendelijke wijze) met mij meedenken? Hebben jullie tips en adviezen voor mij?