verkoop pony via mail rechtsgeldigheid

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

verkoop pony via mail rechtsgeldigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 09:21

Dinsdag heb ik een pony verkocht via de mail, maar die mensen moesten hun eigen pony nog verkopen.
Omdat de selecties hier volgende week al beginnen wilde ze graag meteen met de pony beginnen maar aangezien er nu niet het gehele bedrag voorhanden is, en ik niet de beroerste ben, wilde ik daar wel enige afspraken in maken.
Pony is verkocht aan mensen die gestald staan tegenover ons maar onze pony's staan niet aan ons eigen huis.

Dit alles is besproken via de mail.

gisteren voorgesteld om pony bij mij op stal te laten de dochter gewoon tijdelijk 3 pw de pony te laten rijden.

Hiervoor wilde ik dan 1000 euro aanbetaling en op 14 mei alvast een tweede betaling van 2750 euro zodat iig de helft al betaald is want ze gaven aan dat hun eigen pony einde van mei wel verkocht zou zijn, dan pas laatste termijn.

Helaas willen ze niet aanbetalen heb dus geen zekerheid nu.

zelfs zo toen ik net bij ze ben geweest de man des huizes aangaf "niks"gekocht te hebben.
Ik heb wel 3 mails die de aankoop bevestigen ook met de vraagprijs erbij genoemd.
Hij zegt dat zijn "vriendin" die mails gestuurd heeft en dus niet degene die de pony moet betalen, ze is wel de moeder van zijn dochter. Ook naam van de dochter wordt in die mails genoemd en heb ik mails waarin staat dat ze de pony al graag willen gebruiken.

Voor zover ik weet is een mail gewoon rechtsgeldig maar hoe zit het met het laten sturen door je vriendin, mij lijkt dit er niks mee te maken te hebben.

Wie heeft een beetje meer verstand over rechtsgeldigheid?

Anoniem

Re: verkoop pony via mail rechtsgeldigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:23

Is het contract niet gelukt?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:23

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 09:24

LauLauu schreef:
Je hebt al je antwoorden in je vorig topic : [TAO] rechtsgeldigheid eigengemaakt contract

nee niet want nu is de situatie toch wel ff anders, ik heb namelijk geen contract aangeboden alleen betalingsregeling.

gaat nu over rechtsgeldigheid van het mailverkeer

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:25

Rechtsgeldig of niet, hier zou ik meteen mee ophouden en de pony aan iemand verkopen die het hele bedrag in 1x kan betalen. Als je hier mee doorgaat krijg je er alleen maar meer gezeur mee.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:26

In hoeverre het rechtsgeldig is durf ik niet te zeggen.

Wel denk ik dat je hard moet nadenken of je dit wel moet willen. Ik zou zelf gewoon de hele deal laten gaan en op zoek gaan naar een andere koper. Als het nu al zo gaat kan dat alleen maar een problematisch verhaal worden.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:27

Joh, waarom zou je hier mee verder willen?
Als die man des huizes nu al zo moeilijk doet!?!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:28

Simpel, geen aanbetaling, geen pony, niet bij jou rijden, geen selecties.

En pony weer te koop zetten.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 09:31

Er is geld want ze hebben wel 2 pony's nu in pension staan en zomaar laten gaan, denk het niet, moeten ze maar niet de grote meneer uit gaan hangen.

ik ben notabene al afgelopen week met de pony al 2 keer wezen rijden omdat ze anders nie top tijd voor de selecties gewend waren aan elkaar, ik laat niet zomaar met me sollen, maar dan moet ik wel goed in me recht staan, als ze er vanaf willen prima, dan maar 10% onkostenvergoeding.

Pony komt verder goed daar te staan is bij onze overbuurvrouw, maar dit zijn mensen die menen met de grote mee te kunnen doen en blijkbaar zijn ze voor een stuiver geboren willen voor een euro meedoen.

Zo zeggen wij dat hier meestal.
Laatst bijgewerkt door florentine1 op 26-04-15 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:32

Ts, wat wil je nu?
Dat ze de pony alsnog afnemen?

Wat heb je daar voor over?
Blijkbaar hebben hun het geld niet of willen ze het er niet aan uitgeven.
Wil je hun dan via gerechtelijke weg afname dwingen?

Volgens mij bestaat er altijd nog een bedenk periode, wanneer die ingegaan is bij jullie is waarschijnlijk wat lastig te bepalen omdat jullie mogelijk al een tijdje over en weer hebben gemaild met waarschijnlijk wisselende voorstellen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:34

Je staat volgens mij niet in je recht om 10 % gaan eisen.
Blufpoker spelen kan altijd, maar ik zou er niet vanuit gaan dat te krijgen tenzij je dat reeds hebt geroepen in je mails.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:35

florentine1 schreef:
Er is geld want ze hebben wel 2 pony's nu in pension staan en zomaar laten gaan, denk het niet, moeten ze maar niet de grote meneer uit gaan hangen.

ik ben notabene al afgelopen week met de pony al 2 keer wezen rijden omdat ze anders nie top tijd voor de selecties gewend waren aan elkaar, ik laat niet zomaar met me sollen, maar dan moet ik wel goed in me recht staan, als ze er vanaf willen prima, dan maar 10% onkostenvergoeding.

Pony komt verder goed daar te staan is bij onze overbuurvrouw, maar dit zijn mensen die menen met de grote mee te kunnen doen en blijkbaar zijn ze voor een stuiver geboren willen voor een euro meedoen.

Zo zeggen wij dat hier meestal.

10%. Je benoemd dat het een pony van ongeveer 8000 euro is. Dus 800 lijkt me vrij veel voor 2 keer een pony rijden.

Hup pony weer te koop zetten en wachten op een koper die t in 1 keer wil en kan betalen

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:36

Tja, dan zal je contact moeten opnemen met je rechtsbijstand of het juridisch loket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:36

Ze kunnen toch gewoon van de koop afzien?

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:37

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je zo moeilijk doet?
Pony mooi weer de verkoop in en deze mensen lekker links laten liggen.
En die twee keer rijden, tsja meerdere keren proefrijden is geen uitzondering toch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:38

Tot ze betaald hebben niet meer op de pony laten rijden. Pech voor hun dan die selecties.
Zij doen lastig, dan jij ook.
Ik zou daar verder niet mee zitten, niet jou probleem namelijk.

Maar wat ik eerder al schreef. Ik zou de pony niet op afbetaling laten kopen. Laat ze maar komen als ze het geld wel hebben.
En zelf opzoek gaan naar een andere koper. Wie het eerst komt die eerst maalt. Echt niet gaan zitten afwachten. Straks blazen ze de hele deal af en zit jij nog met die pony.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:38

Je zegt in je advertentie een goed huisje te zoeken... Ik zou gewoon verder opzoek gaan... En dit als les meenemen iets is pas verkocht en rond als je het geld in handen hebt... Bel de moeder op en zeg dat je afziet van alle afspraken omdat er geen aanbetaling is. Gewoon opzoek naar iemand die het geld wel in 1x kan missen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:43

Ik zou ze een mail sturen dat aangezien jullie niet tot overeenstemming zijn gekomen, je de pony niet langer vast houdt voor hun en je de pony weer te koop aan gaat bieden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:43