Paard wil niet opstaan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineCath

Paard wil niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 17:18

Hooi,

mijn paard wil niet opstaan als hij in de wei ligt. Het is nu al de derde keer in twee weken dat hij niet wilt opstaan. Ik doe zijn halster om, probeer hem te lokken met eten, zelfs even geprobeerd boos te worden maar toen at hij lekker verder :')

Heeft iemand de gouden tip hoe ik hem kan laten opstaan?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:21

Lijkt mij redelijk alarmerend, zou je daar geen dierenarts bij halen zo snel mogelijk? Of is hij gewoon erg lui deed ie dat voorheen ook?

ElineCath

Re: Paard wil niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 17:29

Oh nee niet op die manier hoor, het is niet dat hij niet meer overeind komt maar gewoon te lui is om mee te komen! Na een kwartiertje stond hij wel op.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:34

grote kans dat hij snachts wat meer waakt en overdag ligt te luieren..
als je niets van hem wilt, lekker laten liggen, hij ligt dan gewoon te soezen,
tenzij er op andere punten ook wat mis is waardoor je aan zou nemen dat er medisch gezien wat aan de hand is.

meestal liggen ze geen uren (ivm de doorbloeding), dus als je de tijd hebt, lekker in het zonnetje gaan zitten en genieten van je soezende paardjes.. ik vind het altijd een heerlijk en rustgevend gezicht en wacht dan ook rustig tot een speel of luiermoment over is voor ik m ophaal om wat te gaan doen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:36

Kan zijn dat hij nog te lekker ligt en niet op wil staan!

Als de mijne liggen en ik kom er aan staan ze al bij te kijken als ik bij het hek ben

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 17:37

Hij word terrormax genoemd door de stal eigenaar omdat hij hele dag door aan het racen in zn eentje is, dus daarom ligt hij waarschijnlijk te slapen haha. Maar ik heb helaas niet altijd de tijd om te wachten..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:38

Voor 9 uur in de ochtend is mijn zwarte ook niet echt aanspreek baar in de wei.
Ligt dan nog te snurken, staat dan wel op, maar alles gaat vertraagd.. hi hi..
Vind het altijd wel hilarisch.. Gewoon genietend van zijn leventje en duidelijk geen ochtend paard.
(op stal overigens geen probleem, weideseizoen slaapt hij gewoon graag uit :D :z .)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 17:41

Die van mij staat 24/7 buiten, op vorige stal waar hij binnen stond was het ook nooit een probleem. Vond het eerste paar keer/minuten ook wel grappig, maar toen kreeg ik toch wat haast :')

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:45

Tsja, blijkt maar weer dat je bij je paard nooit haast moet hebben. Geniet van het moment, dan maar 10 minuten korter rijden of wat dan ook.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:16

Ach de mijne doet dat ook. Ik ga altijd eerst even lekker bij hem zitten. Gezellig de penny uithangen. Op en gegeven moment, als er echt wat moet gebeuren, doe ik zijn halster om en touw eraan. Dan duurt het meestal nog een minuut of 5 en dan komt meneer in actie. Zou veel sneller kunnen natuurlijk, als ik hem een lel met het touw zou geven bijvoorbeeld. Maar dat vind ik sneu en uiteindelijk komt hij keurig in actie dus die paar minuten extra..

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:21

Dat doet die van mij ook. Ik kan er letterlijk op gaan zitten en ze snurkt gewoon door. Sterker nog, ze vindt het reuze gezellig als ik er ook bij kom zitten en ze een steuntje heeft voor haar hoofd. Ze wijst vaak ook aan waar ik moet krabben. Zo fijn als je personeel je komt bedienen terwijl je lekker verder kan slapen! Ik vond het beduidend minder grappig toen ik een keer snel langs moest voordat ik een vliegtuig moest halen. Ik moest toen toch echt even duidelijk maken dat het menens was voordat mevrouw met veel gesteun en gekreun langzaam in de benen kwam. Enigszins beledigd ook nog..... Hier dus geen gouden tip behalve een overdosis aan coachende woorden en duwen om haar omhoog te krijgen. :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:58

Ik heb er ook zo eentje, als 'ie ligt dan ligt 'ie... :+

Cynthia_idk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:36

Saar4 schreef:
Dat doet die van mij ook. Ik kan er letterlijk op gaan zitten en ze snurkt gewoon door. Sterker nog, ze vindt het reuze gezellig als ik er ook bij kom zitten en ze een steuntje heeft voor haar hoofd. Ze wijst vaak ook aan waar ik moet krabben. Zo fijn als je personeel je komt bedienen terwijl je lekker verder kan slapen! Ik vond het beduidend minder grappig toen ik een keer snel langs moest voordat ik een vliegtuig moest halen. Ik moest toen toch echt even duidelijk maken dat het menens was voordat mevrouw met veel gesteun en gekreun langzaam in de benen kwam. Enigszins beledigd ook nog..... Hier dus geen gouden tip behalve een overdosis aan coachende woorden en duwen om haar omhoog te krijgen. :')

:') _/-\o_

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:45

Afbeelding
ja hoor hier ook zo,n luiwammes

Als Murrie ligt dan ligt hij en snurken wat hij kan..
Ze hebben hier wel bijna hun vaste momenten..Ttussen 8 en 9 .. tussen 1 en 2 en na vijf uur dan is het race tijd tot een uur of negen en dan SLAPEN

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 17:38

Hahaha aan deze reacties te zien kan ik het opstaan trucje dus wel vergeten, ga er volgende keer wel naast liggen of maar gewoon weer naar huis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:48

Ik ben jaloers op jullie heel eerlijk gezegd, als ik ze al eens zie liggen in de wei of bak en ik wil er naast komen zitten, staan zij alweer rechtovereind als ik mij net zo zachtjes mogelijk op mijn dikke kont ernaast heb laten zakken... -O- :o

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:47

Herkenbaar, mijn moeder wilde laatst even snel de deken af halen terwijl hij lag, ze heeft aan de deken getrokken maar opstaan ho maar :')

Ik doe al geen moeite meer om hem te laten staan, ik ga er gewoon lekker bij zitten.

Afbeelding

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:49

Hahha dat beestje achter je! :') _/-\o_