paarden verzekering

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvalieneKo

paarden verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 14:51

hallo
ik weet niet of het hier geplaatst mag worden maar ik zit met een probleem
ik heb een verzorgpony en ik zou graag met haar naar buiten willen om te rijden
nou is er tegen mij gezegd dat het paard verzekerd moet zijn
nou vraag ik me af waar jullie je paard verzekerd hebben en hoe duur het is
de eigenaresse heeft namelijk weinig geld
en voordat er meteen banketstaaf opmerkingen komen van dan moet je geen paard nemen tis niet altijd zo geweest en het gaat de goede kant op
groeten Evaliene

enamorada

Re: paarden verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:57

Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord dat je je paard moet verzekeren om ermee naar buiten te kunnen, maar dat kan ook aan mij liggen hoor ;)
Er zijn verschillende verzekeringen, ligt ongeveer tussen de 20 en 100 euro p.m, ligt eraan waarvoor je wilt verzekeren. Ik denk dat jij de ongevallenverzekering bedoelt.
Over Hypozorg hoor ik goede en slechte verhalen, maar vooral slechte. Ik zou daar dus niet heen gaan zelf.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:33

Je gewone WA verzekering dekt de meeste schade gevallen als je met je paard buiten rijdt en je zou door jouw toedoen of die van het paard schade maken.
Een ziektenkostenverzekering voor het paard is een ander verhaal. Maar ik denk dat je dat niet bedoelt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:37

Heel simpel: zij is verantwoordelijk. Als zij gewoon een AVP verzekering heeft die schade dekt die haar paard maakt, is er niets aan de hand. Mocht jij zelf per ongeluk schade maken; stel je hebt haar zadel op jouw fiets en je komt raar ten val en zadel is kapot dan moet je kijken naar je eigen AVP of zadel (deels) vergoed kan worden

Voor buitenrijden hoeft het paard nooit verzekerd te zijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:22

Verplaatst van VSW naar TAO

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 06:31

Ligt aan de voorwaarden of een paard is meeverzekerd op de avp (wettelijke aansprakelijkheid particulier ) als paarden daarop zijn meeverzekerd hoef jij niet een aparte verzekering voor te sluiten.