Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
debbiew schreef:Naar mijn mening zorgen laarzen er voor dat je been inderdaad wat stiller ligt, maar je verliest ook ietwat bewegingsvrijheid, met name bij je enkel, die je bij jodphurs wel hebt omdat je daar je enkel wat vrijer in kan bewegen.
mirriezz schreef:Dankjewel voor al jullie reacties!
@Veulen84: ik zou heel graag een paar lenen. Ik heb alleen niet zoveel paardrijvriendinnetjes (onze stal is klein, erg klein) en een onhandige maat voor laarzen. Mijn voetje 38 is op zich heel geschikt, maar mijn voorvoet is erg breed (gaat ook nog wel) en daarbij heb ik een hoge wreef. Daarmee kan ik mijn voet bij 90% van de mode-laarzen er niet in wurmen, en ik ben dus bang dat dat met rijlaarzen ook zo is. Verder heb ik een relatief dikke kuit, maar dat moet nog wel te verhelpen zijn met de juiste (standaard) laarzen.
Misschien ga ik wel eens bij de epplejeck ofzo gewoon passen. Zouden ze dat erg vinden?
Veulen84 schreef:Zelf vind ik jodhpurs zonder chaps maar met een jodhpurbroek het lekkerst. Ik hou wel van de vrijheid die het geeft bij me benen. Maar laarzen kunnen inderdaad wel zorgen dat je been stiller liggen.
(Probeer anders eens een paar te lenen van iemand?)
Als je een standaard maat hebt hoeven laarzen niet duur te zijn. Dan kun je ze al hebben vanaf 150 euro.
Moonlight17 schreef:Ik heb beiden. Sinds dit jaar met dikke korting Ariat laarzen gekocht, ben echt verliefd. Beter been ligging en ik kan beter druk op mijn beugels houden omdat mijn hak lichtjes naar beneden word gedwongen. Hakken uitdrukken is echt een probleem van mij. Heb wel nog jodphurs en chaps voor het hele warme weer liggen, want dan zijn mijn laarzen toch echt te warm. Mijn jodphurs draag ik altijd naar stal en wissel dan naar mijn laarzen voor het rijden. 2 sets is ook handig als ik mijn laarzen vergeet mee te nemen.