24/7 Buiten aankomende week veel regen, regendeken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

24/7 Buiten aankomende week veel regen, regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 12:20

Hoi!

Ik zit even in een twijfel.
Mijn paard staat 24/7 buiten (uiteraad met schuilstal maar met regen blijft hij buiten staan) en aankomende week gaat het dagenlijks regenen.
Hij staat nu zonderder deken uiteraard.
Nu zit ik te twijfelen of ik hem wel of geen regendeken op moet doen.
Ik heb het gevoel dat hij zijn lichaamstemperatuur daar minder door kan sturen.
Door de regen word het ook een stukje kouder natuurlijk.
Echter is het er een die heel veel rolt op de wei dus regen betekent modderbad.
Dan ga ik er natuurlijk geen zadel op gooien.
Graag wil ik onze training wel voortzetten en iedere x als het regent niet gaan is simpelweg geen oplossing...
Dus beter een (gevoerd/ongevoerd?) regendekentje of hopen dat hij toch regelijk droog/schoon is als ik tijd heb om te gaan? (ik zit met een eigen bedrijf dus kan niet ieder moment van de dag weg, ik moet dat echt vooruit plannen)

Hopelijk hebben jullie wat tips!
Dankjewel alvast.

0011223344

Re: 24/7 Buiten aankomende week veel regen, regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:31

Als je je paard schoon en droog wilt houden in een regenbui zonder hem op stal te zetten of vast te binden in zijn schuilstal is een deken de enige oplossing. Qua gevoerd of ongevoerd zou ik kijken naar de (gevoels)temperatuur: als het koud is en hij zijn haren op wil zetten om warmer te worden doe je een gevoerde deken op. Is het warm, dan een ongevoerde deken. Dit hangt ook vaak af van de wind, als het waait is het eerder koud dan wanneer het windstil is.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:32

als hij nu buiten staat zonder deken, en hij kán binnen, zou ik geen deken opdoen. waarom zou je?
en alleen een deken opdoen voor je eigen gemak vind ik onnodig. je borstelt de zand en modder eraf en gaat gewoon rijden. na afloop een schoon zadeldek en de andere in de was!
je paard heeft er geen moeite mee. dit is toch de meest natuurlijke manier van paarden houden en daar hoeft geen deken bij.

ik heb mijn paarden zonder dekens lopen en daar wordt veel mee gemend. poetsen, tuig erop en rijden, ook als het nat is.
daarna alles in de was indien nodig.

Amaryllis

Re: 24/7 Buiten aankomende week veel regen, regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:57