Scheve A C lijn

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Scheve A C lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 18:32

Hoe lossen jullie dit probleem op?

Dit merkje pas als je start en bij A afwend, dan blijkt dat de C duidelijk ruim links van de AC lijn staat, bij X dien je halt te houden.

1: Blijf je op de AC lijn rijden, met als gevolg dat je scheeft voor de jury komt te staan?

2: Corrigeer je dit en wijk je af van de AC lijn zodat je wel recht tegen over de jury komt te staan?

Er is desbetreffende jury naar gevraagd, dat antwoord volgt later, ook welk cijfer de nodige combinaties hadden gekregen op dit onderdeel.

Ik ben benieuwd naar jullie keuze en waarom die keuze, indien mogelijk graag ook van juryleden.

Django_Mette

Re: Scheve A C lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:36

De eerste. Dat ziet er altijd netter uit dan slingeren met het corrigeren.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:39

Hmmm, lastige! In principe dien je te kijken waar je heengaat voordat je af gaat wenden, dus dan zou je toch op de lijn naar C moeten uitkomen. Dan zit je dus wel naast de A-lijn, zeg maar. Ik denk dat ik me op C zou focussen en daarna toch even bij de jury aangeven dat de AC lijn niet recht loopt...
Op de wedstrijd gisteren zaten E en B ook niet recht tegenover elkaar, maar daar heb je dan toch iets minder last van.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:45

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:50

Ik probeer het meestal te corrigeren, maar dan wordt het er vaak niet mooier op heb ik wel gemerkt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:59

Lastige kwestie want de jury ziet a wel maar c niet. En jij ziet c wel en a niet. Als ze zo scheef staan de letters, dan richt ik vaak op de jury in de auto. Ze willen immers zien dat je recht loopt en hoe kan je dat nou beter zien dan dat je recht op ze af loopt :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:03

Ik zou de lijn recht maken, naar waar de C hoort / recht naar de jury.

Maar stond C zo scheef, had de jury dat niet gezien voor aanvang?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:08

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:34

Terug open op verzoek omdat de situatie net wat anders ligt :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:38

Dank je wel Urielle, ja de jury had dat wel gezien, echter niet gecorrigeerd.
Dan rijst de vraag had de jury dit moeten corrigeren / aangeven bij de organisatie dat het hersteld zou worden?
Dus het bordje wel recht tegenover de A?
Of zo laten zo als het nu het geval was?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:39

Aanpassen, lijkt mij. Desnoods stapt de jury zelf even uit de auto om de boel te verplaatsen. Ik ken een jurylid die dat gedaan zou hebben, haha.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:47

Ik zou op X in huilen uitbarsten van paniek :)) Nu ik er rationeel over nadenk zeg ik dat je het beste recht op de jury af kunt rijden en achteraf aangeven :)

Ik ben trouwens geen jurylid (en rijd ook geen wedstrijden).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:28

Jury hoort de ring te controleren voordat hij/zij begint met jureren. Jury had dit dus kunnen constateren.
Als dit niet zo is, en er is al iemand gestart, dan zal de rest ook met een scheve AC lijn moeten starten.
Als de jury er pas na een aantal combinaties achter komt en de eerste starts heeft afgestraft dan zou ik persoonlijk zeggen dat deze coupons gecorrigeerd worden.

Als het toch halverwege aangepast zou worden dan moeten er 2 klassementen opgemaakt worden. Eentje die met de scheve lijn gestart hebben en een parte voor degenen die na de correctie gestart zijn.

Ben wel benieuwd hoe het opgelost is.

MStefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:34

De eerste, in mijn ogen is het de bedoeling dat je recht naar de C rijdt en niet daar de jury zelf. De jury zal er zelf wel achter komen dat de lijn niet recht is en zal hier hopelijk rekening mee houden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 16:56

Jullie zijn er bijna , maar wat de jury zelf vertelde staat er nog niet tussen, ik zal het zeggen.

Volgens de jury moest je de scheve A C lijn aanhouden, zij gaf tevens aan daar rekening mee te hebben gehouden.
ECHTER iedereen die dat gedaan had, kreeg een 4 met als opmerking: scheef h.h..

Reed je recht op de jury aan, ook een onvoldoende, want je moest immers de scheve A C lijn aanhouden.

Als je dan aan het eind weer ging halthouden om te groeten en je hield niet de scheve A C lijn, dus recht tegen over de jury, kreeg je een voldoende :?

Dus schiet mij maar lek, scheve AC lijn aanhouden is een onvoldoende, recht de jury af rijden ook, deed je dat later niet, dus nu wel recht op de jury aanrijden dan had je ineens wel een voldoende.....

Ik snap er niets meer van en zo'n redenatie kan ik ook echt niet volgen.

Daarnaast vind ik het zeer vreemd, dat als je het weet als jury zijnde het niet even aanpast!!

Staat bovenstaande niet in een protocol vermeld wat men in zo'n geval hoort te doen?
Ik snap wel dat men zo de dressuur niet kan volgen -O-

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:03

En dat is dus typisch dressuur, het blijft een mens die de beoordeling geeft.

Ik vind inderdaad dat een jury de ring moet controleren, kleine moeite als je aan komt lopen immers.
Maar heft blijft discutabel wat je zou moeten doen in zo'n geval als dus de ring zo blijft liggen.
Zou in elk geval de organiserende vereniging doorgeven zodra je het ziet, kan een evt volgende rubriek wel normaal rijden..