Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Cinnepin schreef:Waarom nemen ze niet wat lessen van te voren? Als je een beetje kan rijden lijkt het mij een stuk veiliger ook.

Sparkles schreef:Zat ik ook al wel aan te denken idd Cinnepin! Even vragen of ze dat wat lijkt. Maar sowieso nog graag tips voor stallen waar ze leuke ritten organiseren voor mensen met weinig ervaring!
@ Sonja: op een kipmak paard zitten die achter een groep aanloopt kan in principe iedereen natuurlijk. Ik snap je punt wel, maar je hebt een verschil tussen paardrijden en ''hobbelen''. Als iemand het paard niet in de weg zit is het prima, iedereen moet het leren en waarom dan niet in het bos
lianne304 schreef:Sparkles schreef:
@ Sonja: op een kipmak paard zitten die achter een groep aanloopt kan in principe iedereen natuurlijk. Ik snap je punt wel, maar je hebt een verschil tussen paardrijden en ''hobbelen''. Als iemand het paard niet in de weg zit is het prima, iedereen moet het leren en waarom dan niet in het bos
Een instructeur kan véél meer voor z'n klant betekenen met z'n voetjes op de grond en het leerpaard aan de lijn of in ieder geval tussen de bakafzettingen, van vanaf z'n eigen paard en met het leerpaard los in het bos.
toch met paard de natuur in en kunnen jullie gezellig kletsen

NZ92 schreef:Op de stal waar ik zomers werk, en waar we we ook buitenritten
organiseren hangt altijd een bordje met deze tekst;
For fast riders, we have fast horses.
For slow riders, we have slow horses,
For those who have never ridden,
we have horses that have never been ridden
Hihi, oftwel vind het onverantwoord om met onervaren mensen op pad te gaan! Neem eerst een aantal lessen en zorg dat ze de 3 basisgangen goed onder controle hebben.
Blingh schreef:Bij ons is mogelijk, alleen stappen en er loopt iemand mee.