Paard verkopen/ruilen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxanne08

Paard verkopen/ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 10:51

Beste medebokkers,

Ik wil jullie graag om jullie mening vragen,om even op meerdere manieren hiernaar te kijken.

Ik heb samen met mijn moeder een 5jarige bwp ruin.
Het is een hartstikke lief en ook braaf dier, maar hij is behoorlijk gevoelig,voorwaarts,sensibel en JONG natuurlijk.
Toen wij dit paard ruim een jaar geleden kochten was het de bedoeling dat we er zodra hij wat sterker was(hij was toen erg mager) we er samen mee konden gaan rijden en ik met hem zou kunnen gaan starten.
Maar nu blijkt hij,zeker nu hij pubert,gewoon te moeilijk en ook te iel voor mijn moeder.
Daarnaast heb ik het te druk om iedere week les te nemen en iedere dag te rijden dus gaan we met rijden niet vooruit of achteruit.

Ik wil heel graag beter gaan leren paardrijden(lees wedstrijden dressuur) maar ik denk dat met dit paard ik daar gewoon niet genoeg tijd voor heb omdat hij het ook nog moet leren en dat is ten opzichte van hem ook niet eerlijk...

Dus hadden mama en ik besproken dat het mss een goed idee is om hem te verkopen naar iemand die wel goed met hem aan de slag kan,
en zelf een ander groter/forser en meer ervaren paard aan te schaffen waar mama wanneer het uitkomt een rondje mee kan hobbelen maar waar ik van kan leren.
Eigenlijk een soort brave harry die toch al wel een m proef heeft gelopen.

Wat denken jullie hiervan? Zou dit een goed oplossing zijn voor beide?

Groetjes,

Anoniem

Re: Paard verkopen/ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:55

Ik denk wel dat dat een goede oplossing zou zijn, maar waarom hebben jullie dit niet gelijk gedaan?

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:02

Ik denk dat het zeker een goed idee is om een ervaren paard aan te schaffen.
Maar als jij wedstrijden wilt gaan rijden om beter te worden in dressuur heb je je mindset niet goed staan.
Je zal met een ervaren paard ook eerst les moeten nemen en samen leren om een team te worden voordat je met hem op wedstrijd kan gaan. Anders zal je met dat paard tegen dezelfde dingen aan gaan lopen als waar je nu met je jonge paard tegen aanloopt. Of je nou een ervaren paard hebt of een groen paard je zult altijd les moeten hebben en aan jezelf en elkaar als team moeten werken.
Je kunt niet zo even een paard aanschaffen en er mee op wedstrijd gaan...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:03

KoudbloedKim schreef:
Ik denk wel dat dat een goede oplossing zou zijn, maar waarom hebben jullie dit niet gelijk gedaan?

Achteraf praten is makkelijk. Het is zo geweest toen ze t paard kochten en van proberen kun je leren :)

Verstandige keuze ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:06

Ik veroordeel haar of haar moeder ook zeker niet, maar het is meer een vraag.
Als ik een braaf paard met ervaring zoek, zou ik niet zo snel kiezen voor zo'n jonkie.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:09

KoudbloedKim schreef:
Ik veroordeel haar of haar moeder ook zeker niet, maar het is meer een vraag.
Als ik een braaf paard met ervaring zoek, zou ik niet zo snel kiezen voor zo'n jonkie.

Nee, maar ik bedoel dat het nu eenmaal zo is en dat je daar achteraf makkelijker over kunt praten. Heb zelf ook een paard gehad, toen ik m kocht was t fantastisch, achteraf was t niets waard. Was geen aanval hoor :)

Roxanne08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 11:12

@koudbloedkim
Op dat moment kochten we hem zodat hij kon opknappen en groeien(ipv bestemming slacht).
Maar nu blijkt dat hij voor mijn moeder toch te moeilijk is en ik in m'n eentje niet genoeg tijd heb. Dus kunnen we hem niet de aandacht geven die hij verdient.

Roxanne08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 11:14

@karin92
Ik begrijp dat het met een ervaren paard ook niet vanzelf gaat, maar ik kan het mezelf wel makkelijker maken door met een al ervaren paard te lessen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:18

Ah oke, dat is wel een mooi gebaar geweest. :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:25

Je paard inruilen voor een ander paard wordt denk ik moeilijk.

Ik zou het loskoppelen:
--> zet het paard te koop / of naar een handelaar
--> ga op zoek naar een geschikt paard zonder het idee je huidige paard in te willen ruilen bij de eventuele verkoper van je toekomstige paard.