Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Niks aan doen, geneest vanzelf. Wondje is meer een oppervlakkige schaafplek. ElineR schreef:Ik doe er meestal niks op. Kleine wondjes kan je het beste schoonmaken en in de openlucht laten drogen. En eventueel betadine. Voor grotere wondjes heb ik wondzalf, dat staat op de tube dus ik weet iet of het een speciale naam heeft.
Dit wondje is heel oppervlakkig, gewoon een schaafwond. Ik zou het gewoon schoonmaken met water. Over een week is het al weer dicht en groeit er weer haar op.
OneAndOnlyx schreef:_Sim_ schreef:Enorm schokkende foto. Niks aan doen, geneest vanzelf. Wondje is meer een oppervlakkige schaafplek.
Mensen die niet tegen zulke foto's kunnen en er wel op klikken zijn maar gewaarschuwd.
Leen schreef:Lijkt me eerder langs een paaltje/uitstekend stukje geschaafd. Anders zou het niet zo recht zijn. Hier hoef je inderdaad niets aan te doen. Eventueel wel de haartjes uit de wonde halen zodat deze er niet in groeien.
Mocht je er echt wat op willen doen dan is betadine het beste. Droogt de wonde wat uit, ontsmet en zorgt dat er geen vuil in kan. Maar op zich is dat helemaal niet nodig bij zo een wondje.
OneAndOnlyx schreef:Leen schreef:Lijkt me eerder langs een paaltje/uitstekend stukje geschaafd. Anders zou het niet zo recht zijn. Hier hoef je inderdaad niets aan te doen. Eventueel wel de haartjes uit de wonde halen zodat deze er niet in groeien.
Mocht je er echt wat op willen doen dan is betadine het beste. Droogt de wonde wat uit, ontsmet en zorgt dat er geen vuil in kan. Maar op zich is dat helemaal niet nodig bij zo een wondje.
Heb geen uitstekende dingen in de paddock/uitloop dus dat zou denk ik niet kunnen, maar misschien langs een paal oid.
Leen schreef:Die van mij heeft ooit een soort gelijk wondje gehad door het dingetje aan de paal waar de draad door loopt. Hoeft maar iets klein te zijn, maar dit is geen bijtwonde. Die zien er niet zo mooi recht uit. Kan zelfs ook van een tak of steen op de grond waar ze op rolde.
nontie schreef:Mijn paard heeft regelmatig van dit soort wondjes.
Hij lokt het zelf uit, ik doe er nooit wat aan, alleen als ik er zand of vuil op zie zitten in begin even schoonspoelen maar verder trekt het zo dicht.
Binnen de kortste keren groeit er weer haar doorheen
(de draver wel, maar als mijn paard er ook maar iets te dichtbij komt kan je de tanden zien aankomen :p)