Dé aluminium trailer: welke?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Dé aluminium trailer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:52

Hai!

Wij zijn de zoektocht gestart naar een nieuwe trailer. We wilden in eerste instantie een ifor williams, HB511, maar deze is helaas toch ruim boven budget.... ;(
Dus nu verder zoeken en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Onze eisen zijn:
* 2 paards
* aluminium (eventueel alleen polyester kap)
* met zadelkamer
* laadvermogen van minimaal 1200 kg
* lange stang erbij

Als je ons lijstje zo leest, welke trailer of welk merk raad je ons dan aan? Ik heb zelf al zitten kijken naar een Böckmann. Die ziet er erg degelijk en ook nog mooi uit.

Alvast erg bedankt!

Donja

Re: Dé aluminium trailer: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:58

Ik heb 2 jaar geleden een böckmann gekocht, wel geen aluminium, maar ik ben er zeer tevreden over. Degelijke trailer, ligt super achter de auto. 2 paards, laadvermogen ruim 1400 kg en je kan heel veel dingen op bestelling laten doen. Zo heb ik een klep/deur systeem, dat wilde ik heel graag, komt dan een meerprijs over, maar valt heel erg mee. Ik heb geen lange stang erbij, maar die kan wel gewoon bijbesteld worden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:14

jazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:52

Ik heb een Atec starline, 2-paards met zadelkamer. Mijn tweede Atec en ik ben er erg blij mee.
Leeg hangt hij minder fijn achter de auto, maar beladen -ook met maar 1 paard- is hij rete-stabiel.
Apart bijgekocht een lange stang, maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor naar de veulenkeuring.
Nog nooit problemen mee gehad, ook niet met de vorige (lees dus.. de afgelopen 23 jaar). Ik laat hem wel iedere 2 jaar even netjes nakijken (voor de vorm ;) )

Trailer weegt 740 kg. Laadvermogen is 1.260 kg. Totaal dus 2.000 kg.
Nederlands product met een goede standaard uitrusting en veel opties.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:43

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:56

Aluminium is ons toentertijd afgeraden omdat het toch ook beschadigd onder invloed van urine e.d. (En ook best boven budget) Wij hebben een humbauer rapid (van plywood) genomen omdat de onderdelen makkelijker te vervangen zijn bij beschadiging. En een leuke prijs gezien we ook een zadelkamer erin hebben. Ik ben er nog steeds blij mee.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:01

Wij hebben een trailer van sirius

Afbeelding

Mooi, ruim en heel fijn in gebruik

http://www.sirius-trailers.com/nl/trail ... -aluminium

Hiervoor hadden we een bockmann trailer (polyester) ook erg fijn, maar lang niet zo ruim als deze.
En aangezien die al wat ouder werd konden we de trailer nu nog goed inruilen op deze aankoop van sirius.

PinkTurtle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:08

Wij hebben er ook een tijdje 1 van sirius gehad. Erg ruime trailer, makkelijk in gebruik. Is zeker een aanrader!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:37

Ik heb een bockmann aluminium.... Nooit meer hout! Wat een ellende heb ik daarmee meegemaakt.

ik ben nu aan het rondkijken voor een aluminium 1.5 paards koetsentrailer en die maakt Atec. Ook een goed merk.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:26

izzy1985 schreef:
Aluminium is ons toentertijd afgeraden omdat het toch ook beschadigd onder invloed van urine e.d. (En ook best boven budget) Wij hebben een humbauer rapid (van plywood) genomen omdat de onderdelen makkelijker te vervangen zijn bij beschadiging. En een leuke prijs gezien we ook een zadelkamer erin hebben. Ik ben er nog steeds blij mee.

tegenwoordig zit er bij de meeste een kunstof vloer in, of kunststof aluminium en die kunnen daar goed tegen, wel natuurlijk even schoonmaken na gebruik. Let hier wel op bij aankoop, sommige merken doen dit niet standaard en zit je alsnog met een houten vloer die na een paar jaar doorgerot is.

Ik heb een Humbaur aluminium trailer die er na 5 jaar nog steeds als nieuw uitziet. ik vind het ideaal. Er zit ook een alu-comb vloer in.

Vriendin van me heeft een Cheval Liberte, zijn prijsgunstiger dan Humbaur/Bockman en zeer compleet uitgerust. (trapbescherming, reserve wiel en kussens aan de zijkanten zijn standaard en bij de meeste trailers toch echt (dure) opties)

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:30

Hier een Humbaur Xantos (aluminium) en daar zijn we qua wegligging, ruimte in de trailer en comfort heel erg tevreden van. Het was 2 jaar geleden prijs/qualiteit de beste aluminium trailer op de markt voor een A-merk.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:38

Ik heb een aluminium bockmann heerlijke trailer en zijn geld meer dan waard!

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:22

Ik heb ook een Bockmann, aluminium, 2-paards.Hij is helemaal afgetaped in de kieren, handig. Bevalt heel goed. Ik kan hem indien nodig zelf makkelijk verplaatsen, zo licht. En omdat ie dag en nacht buiten staat, moet ie tegen een stootje kunnen en dan is aluminium wel heel makkelijk. En ja, die houten vloeren, daar kreeg ik nachtmerries van, stel je voor.. Kortom super trailer.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:15

humbaur xanthos aero :D :D :D
geen één klacht!
jaar oud voor 6000 op kunnen halen in duitsland, was niks mis mee

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:53

Ik heb vorige week mijn 2-paard Humbaur Xanthos opgehaald. Helemaal aluminium met grijs polyester dak. Eerste ervaring achter de auto: hij ligt als een huis, merk niet eens dat hij er leeg achter hangt als ik de paarden naar de wei heb gebracht!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:24

Bismarck schreef:
Ik heb een aluminium bockmann heerlijke trailer en zijn geld meer dan waard!

:j wij ook!