[EG] 19 jarige haflinger merrie Almera gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rebelqueen

[EG] 19 jarige haflinger merrie Almera gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:44

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar de vorige eigenaren van mijn haflinger merrie Almera. Ze heeft verschillende eigenaren gehad maar ik ben vooral op zoek naar degene bij wie zij geboren is. Ik heb haar van 2006 tot 2010 bij een manege geleast en in 2010 heb ik haar gekocht. Ik weet dat zij verwaarloosd is voordat zij rond 2005 bij die manege terecht kwam en dat zij toen ook amper beleerd was, maar verder weet ik eigenlijk niks van haar verleden. Ik heb ooit een reactie op een youtube filmpje gehad van degene die haar gefokt heeft maar deze reactie heb ik helaas pas jaren later gezien omdat ik nooit op dat account zat, en toen ik het eenmaal gelezen had was het youtube account waarmee het verstuurd was alweer inactief. Ik weet dat haar eerste eigenaar waarschijnlijk Anniek heette (zo heette het youtube account) en volgens mij komt ze uit Zeeland maar verder weet ik echt helemaal niks. Ik zou graag haar eerste eigenaar willen vinden om wat meer over mijn paardje te weten te komen en misschien nog wat oudere foto's te zien.
Almera is een haflinger merrie, geboren op 8 juni 1996 en zij is nu dus bijna 19 jaar. Haar vader heet Simson en haar moeder heet Almfee. Ze is ongeveer 1,43 hoog, heeft twee witte achtervoetjes, een brede bles die ook nog doorloopt op haar onderlip, grijze manen en een blonde staart.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die wat meer weten en als er nog meer vragen zijn beantwoord ik deze graag haha.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door rebelqueen op 13-04-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendy1984

Re: Vorige eigenaar haflinger merrie Almera gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:48

heeft ze stamboekpapier?

rebelqueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 19:54

Mendy1984 schreef:
heeft ze stamboekpapier?

Ja, ze is ingeschreven bij het nederlandse trekpaard en haflinger stamboek.

Mendy1984

Re: Vorige eigenaar haflinger merrie Almera gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:03

dan moet de fokker daarin vermeld staan

rebelqueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:06

Mendy1984 schreef:
dan moet de fokker daarin vermeld staan

Dat klopt, er staat een soort sticker onderin met de gegevens van de fokker(s) maar die is heel erg vervaagd waardoor ik alleen een deel van de achternaam kan lezen en bij de voornaam staat alleen een letter, volgensmij een O of een C dus dat is ook niet heel makkelijk op te sporen.

Mendy1984

Re: [EG] 19 jarige haflinger merrie Almera gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:10

volgens mij kun je dat bij het stamboek navragen

rebelqueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:38

Mendy1984 schreef:
volgens mij kun je dat bij het stamboek navragen

hmm dan zal ik dat morgen eens proberen, hopelijk levert dat iets op.