Rancho Pinto - Dominicaanse republiek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Rancho Pinto - Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:46

Komende zomer ga ik een week naar de Dominicaanse republiek. Daar is een ranch, rancho Pinto, waar ik misschien wel een dagtocht zou willen maken.

Ik vind zelf de site echt ontzettend onduidelijk en niet zo betrouwbaar overkomen. Hebben mensen ervaringen met deze ranch?

Site: ranchopinto.weebly.com/ (momenteel doet hij het niet, gisteravond wel)
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Rancho-P ... 3148029401

0091

Re: Rancho Pinto - Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:51

Allereerst: ik heb geen ervaring met die specifieke ranch.

Ben echter wel op vakantie geweest naar de Dominicaanse republiek en heb daar werkelijk niet 1 paard gezien die er gezond genoeg uitzag om een dagrit te maken... Wij stellen heel andere eisen aan de paarden, daar zijn het gewoon gebruiksvoorwerpen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:07

Paulina schreef:
Allereerst: ik heb geen ervaring met die specifieke ranch.

Ben echter wel op vakantie geweest naar de Dominicaanse republiek en heb daar werkelijk niet 1 paard gezien die er gezond genoeg uitzag om een dagrit te maken... Wij stellen heel andere eisen aan de paarden, daar zijn het gewoon gebruiksvoorwerpen.

De eigenaar van de Ranch is een Belg, en niet iemand van daar. De recensies die op de site staan staat wel dat de paarden er goed uitzagen, maar daarom ben ik ook opzoek naar mogelijke ervaringen daar. :)

Hoe vond je de vakantie in het algemeen? :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:45

Prachtig eiland, heerlijk weer. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me buiten het park niet zo veilig voelde. De ressorts zijn prachtig en zou graag nog een keer terug willen, maar ik ga geen excursies daar meer doen die dicht bij de bevolking komt.

Excursies als naar watervallen gaan en dat soort afgelegen dingen zijn wel prachtig. Ik voelde me gewoon niet prettig onder de bevolking daar.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:01

Paulina schreef:
Prachtig eiland, heerlijk weer. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me buiten het park niet zo veilig voelde. De ressorts zijn prachtig en zou graag nog een keer terug willen, maar ik ga geen excursies daar meer doen die dicht bij de bevolking komt.

Excursies als naar watervallen gaan en dat soort afgelegen dingen zijn wel prachtig. Ik voelde me gewoon niet prettig onder de bevolking daar.

Ah oké, dank je wel! :) Ik ga op vakantie mijn mijn ouders en drie broers, dus dan heb ik hopelijk al iets meer het idee dat ik veilig ben.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:05

http://wisemountain.org/

Hier heb ik 2x gereden: een jaar of 10 geleden en 1,5 jaar geleden. 10 jaar geleden waren er daar andere eigenaren, waarbij toerisme eerder voorop stond dan de paarden.
Nu wordt de ranch beheert door een ontzettend lieve Canadese vrouw, Leslie. Het klopt dat de paarden op de Dominicaanse Republiek er niet uit zien als onze paarden in Nederland, dat komt door de grondstoffen die zij daar hebben. Ik heb lang gepraat met Leslie en zij vertelde mij dat hun gras/hooi niet te vergelijken is met gras wat wij bijvoorbeeld hebben. Bij hun zit er door het droge klimaat heel weinig van voedingsstoffen in. Zij voeren hun paarden intensief bij (leuk weetje: o.a. met fruit die zij zelf kweken :)) en proberen er het beste van te maken voor die beestjes: ze lopen de hele dag daar op het terrein, ze mogen zelfs onder het afdak komen waar Leslie gewoon werkt aan een bureautje. :))

Dus al met al: paarden zijn niet lekker vet als in Nederland, maar ze worden goed verzorgd. En de ritten zijn erg leuk! Veelal door dorpjes/riviertjes en stukjes bos. :)

Foto van toen ik daar was:

Afbeelding

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 23:53

xLoki, super bedankt! Nu ga ik ook even naar die kijken. Weet jij of je kan worden opgehaald bij het hotel ofzo? Want ik heb geen idee hoe het met het vervoer zit daar.

Edit: Ik heb het gevonden op de site! :o

Hoe heb jij het toen geboekt?

ranchopinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 01:30

beste
sorry ik zie deze topic nu pas !
ik ben de eigenaar van Rancho Pinto in Puerto Plata
ik heb een vraagje aan die prsoon die vind dat onze website er niet betrouwbaar uitziet, ik vraag dit alleen om eventueel dingen te veranderen of te verbeteren, wat is er mis met de website?
Aan die persoon die geen enkel paard gezien heeft die er goed uitziet, aan u vraag ik om eens te kijken op onze fb pagina en dan te oordelen over onze paarden,
indien u wil of kan, kan u altijd onze feedbacks lezen op onze website, zoover of tripadvisor

indien jullie verder moesten vragen of suggesties hebben, mag u mij altijd aanschrijven via email, contact op website, fb of whatsapp +1 809 994 7438
mvg
Yvo
https://www.facebook.com/Rancho-Pinto-219973148029401/

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:25

Een collega van mij gaat eind deze zomer naar de Dominikaanse Puerto plata. Ze wil op deze ranch een rit maken van een halve of hele dag.

Iemand nog ervaringen met deze ranch? Zijn er dingen waar ze moet aan denken?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 13:28

Ik ben er toen wezen rijden. Ik vond de rit erg prettig. De paarden zijn inderdaad wat aan de schrale kant, maar dat heeft xLoki eerder ook al beschreven, dat komt door het klimaat. De mensen zijn heel erg aardig en de rit was goed geregeld.
Mijn vader had nog nooit op een paard gezeten en had het ook heel erg leuk!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:31

Hoe zijn de paarden te rijden? Mijn collega heeft in april een rit gemaakt in Cuba en been of teugelhulpen kenden die paarden daar niet. Dat vond zij wel even aanpassen dus wil ze ietwat beter voorbereidt zijn als ze deze wil doen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 13:56

petraaken schreef:
Hoe zijn de paarden te rijden? Mijn collega heeft in april een rit gemaakt in Cuba en been of teugelhulpen kenden die paarden daar niet. Dat vond zij wel even aanpassen dus wil ze ietwat beter voorbereidt zijn als ze deze wil doen.

Uhm, het is al weer even geleden. Maar het leek op western en was veel op stemhulpen inderdaad. Ze reageerden bij mij toen wel op been en ook op teugel.