Nieuwe leren laarzen, korte benen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanthe

Nieuwe leren laarzen, korte benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 12:52

Heyhey.

Omdat ik (eindelijk) van mijn ouders leren laarzen mag kopen omdat mijn oude rubberen laarzen van 4 jaar geleden echt te klein gaan worden, zoek ik dus nieuwe laarzen.

Mijn budget is 200-250 euro, omdat ik nog steeds groei en het zonde is om op maat laarzen te kopen terwijl ik misschien over een jaar al uitgegroeid ben.
Chaps & Joppers mogen ook, liefst dat ze bij elkaar zo'n 200 euro kosten.
Ik heb niet echt mijn groeispurt gehad, zal waarschijnlijk wel nog komen. (Ben overigens al bijna 14, daarom.)

Heb ze zelf het liefst in het zwart met rits en ook met veter, maar veter is optioneel. Geen bling of croco (bah, nee :+)

Mijn eigen maten.
Hoogte (vanaf vloer) : 41-42-43 (in die richting :+)
Kuit : 36/37
Voetmaat : 36.5-37 (ligt eraan hoe die uitvalt)

Ik dacht zelf aan Petrie Melboure, alleen ben ik bang dat W te lang is.
Iemand die de hopeloze ik kan helpen? :')

Anoniem

Re: Nieuwe leren laarzen, korte benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:55

Persoonlijk zou ik pas voor leer gaan als je uitgegroeid bent. Is wel heel zonde van je geld hoor :o Dan liever een paar jaar wachten en wat duurdere laarzen kopen waar je hartstikke lang mee kunt doen.

En anders bijvoorbeeld voor Mondoni gaan *divoza*, die zijn niet duur en in veel verschillende maten en kleuren te krijgen.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:57

Ik heb ook korte benen en heb destijds een soort hakverhogers bij mijn Petrie laarzen gekocht. Merkte er verder niks van tijdens het lopen of rijden.

Edit:
13,95 bij O.oteman, heb het even voor je opgezocht.
Laatst bijgewerkt door _Nikita op 13-04-15 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 12:57

Bizzybijtje schreef:
Persoonlijk zou ik pas voor leer gaan als je uitgegroeid bent. Is wel heel zonde van je geld hoor :o Dan liever een paar jaar wachten en wat duurdere laarzen kopen waar je hartstikke lang mee kunt doen.

En anders bijvoorbeeld voor Mondoni gaan *divoza*, die zijn niet duur en in veel verschillende maten en kleuren te krijgen.

Ik was ze al aan het passen bij de divoza van de week, medewerker heeft letterlijk elke Mondoni maat welke ze hadden mij laten passen in mijn voetmaat, of ze waren te lang, of te strak. (Of mijn voet was te groot... :+)

@Hmm dat is ook nog een oplossing, mochten mijn benen te lang worden kan die eruit, materiaal van petrie rekt toch zo'n 2 cm mee?

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:01

ik heb op mijn 14 ook voor het eerst leder aan mijn voeten gekregen.
ariat korte laarsjes met lederen kieffer chaps. Ben intussen 22 en ze passen nog! :')
ok ze zijn wat kort geworden maar denk dat je met chaps beter af bent dan met lederen laarzen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:02

Check http://www.lipica.nl eens, maatlaarzeb in jouw prijsklasse. Leukste is dat je ze ook zelf kan ontwerpen!! Staan zat topics over hier op bokt, dus ga even aan de slag met de zoekfunctie en je vind genoeg voorbeelden, prijslijsten en ervaringen.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 13:09

Romyv schreef:
Check http://www.lipica.nl eens, maatlaarzeb in jouw prijsklasse. Leukste is dat je ze ook zelf kan ontwerpen!! Staan zat topics over hier op bokt, dus ga even aan de slag met de zoekfunctie en je vind genoeg voorbeelden, prijslijsten en ervaringen.

Bij Lipica vind ik de Doncaster of de jodphur wel wat, mocht ik niks anders ga ik waarschijnlijk wel voor Lipica :j
Elienee schreef:
ik heb op mijn 14 ook voor het eerst leder aan mijn voeten gekregen.
ariat korte laarsjes met lederen kieffer chaps. Ben intussen 22 en ze passen nog! :')
ok ze zijn wat kort geworden maar denk dat je met chaps beter af bent dan met lederen laarzen.

Dacht ik ook dus, ook met mijn eigen maten is het echt zelden dat ik een laars in mijn maat vind.
Mijn schoenmaat is al sinds mijn 10/11e al zo dus daar groei ik niet meer uit :')

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:30

Delicia schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik was ze al aan het passen bij de divoza van de week, medewerker heeft letterlijk elke Mondoni maat welke ze hadden mij laten passen in mijn voetmaat, of ze waren te lang, of te strak. (Of mijn voet was te groot... :+)

@Hmm dat is ook nog een oplossing, mochten mijn benen te lang worden kan die eruit, materiaal van petrie rekt toch zo'n 2 cm mee?

Je bedoelt dat de kuitbreedte nog meerekt? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik ben niet meer gegroeid sinds die tijd en heb ook de hakverhogers nogsteeds nodig :')
Eventueel zou je kunnen kiezen voor een laars zonder rits en die er dan later in laten zetten. Kost wel weer extra en je weet nooit of je kuitomvang nog gaat groeien of niet...

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:25

Misschien kan je de ariat bromont laarzen proberen die heb ik ook en ik heb ook niet zulke lange benen.
Je kan ze ook met een wijdere kuitmaat en in een kortere versie nemen en ze gaan per halve maat.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:27

Ik zou voor jodphurs en chaps gaan. Als je kuiten groeien, maar je voet niet, koop je gewoon nieuwe chaps. Andersom ook.
Met leren laarzen gaat dat niet, en moet je zo weer nieuwe (al helemaal als je nog geen groeispurt gehad hebt)

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:40

Qhp rijlaarzen! Zijn laarzen en echt voor de jeugd. Zijn niet zulke lange laarzen. En valt in jou prijsklasse, je hebt ze vanaf 130 euro tot iets van 190 euro. In heel veel verschillende soorten.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:51

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:23

_Nikita schreef:
Ik heb ook korte benen en heb destijds een soort hakverhogers bij mijn Petrie laarzen gekocht. Merkte er verder niks van tijdens het lopen of rijden.

Edit:

Deze heb ik ook :j
Maar dan van ariat in mijn petrie's, die kosten maar minder als de helft.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:34

romyloverrr schreef:
_Nikita schreef:

Edit:

Deze heb ik ook :j
Maar dan van ariat in mijn petrie's, die kosten maar minder als de helft.

of dit voldoende is hangt wel af welke maat je precies hebt. ik (ong 40-41 hoogte) kwam never nooit weg met een centimetertje hakverhoging bij een standaard maat laars...