Paard verkocht na 3 dagen terug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:00

Hoi allemaal.

Ik heb na lang wikken en wegen met pijn in mijn hart mijn paardje afgelopen woensdag verkocht aan een leuke vrouw waar het goed mee klikte en die haar een geweldig huisje aan kon bieden. De bezichtiging ging heel goed en ze wilde haar graag meteen meenemen. Nu 3 dagen later krijg ik een berichtje van haar dat ze niet kan wennen aan haar nieuwe stalling en erg onrustig en nerveus is. Imo is 3 dagen ook niet lang genoeg om te kunnen wennen aan een nieuwe stalling en eigenaar ze is immers 3 jaar lang alleen bijmij geweest. Op de foto's die ik dagelijks toegestuurd kreeg zag ze er imo wel rustig en op haargemak uit (bv een foto van dichtbij waar ze lekker in het land lag). Nu wil ik haar natuurlijk wel graag terugnemen omdat ik wil weten waar ze terecht komt. Maar ik ben niet van plan om haar het hele aankoop bedrag meteen terug te gaan geven omdat ik wel zeker wil weten dat ze daar bijvoorbeeld een blessure heeft opgelopen. Hoe zouden jullie dit aanpakken en waamee sta ik in mijn recht? Alvast bedankt.

Celiien

Re: Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:07

Door eerst daar te gaan kijken of ze inderdaad niets heeft. Heeft ze niets, gewoon het hele aankoopbedrag terug lijkt mij? Als je tenminste zeker wil zijn dat het paard goed terecht komt.
Andere kant is het al heel netjes dat jij aanbied haar terug te nemen.. Maarja ze kunnen als ze er meer voor kunnen krijgen net zo goed doorverkopen (tenminste, dat zou ik persoonlijk dan denken := )

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:12

Ik vind 3 dagen ook erg kort om te zeggen dat je paard wel of niet kan wennen. Ik zou haar wel het hele bedrag terug geven als je besluit je paard terug te nemen, jij hebt immers je dier weer terug. En of je haar wel of niet terug moet nemen is jou keuze, wat er met haar gebeurd als je het niet doet kan je nu natuurlijk niet voorspellen. Misschien kan je in overleg gaan en vragen of ze het nog eens even een x aantal weken wil aankijken, het ene paard heeft langer nodig dan het andere paard.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:23

Ze komt haar morgen terug brengen, hier kwam zij zelf mee. Dus ik kijk haar sowieso eerst wel zelf helemaal na. Maar ik vind het zo vreemd omdat ze bij de bezichtiging zelf vertelde dat het wel een maand of 3 duurt voordat een paard echt helemaal gewend is en je haar een beetje kent en vervolgens na 3 dagen al weer terug brengt.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:25

Misschien valt het hele paard haar tegen en durft ze hier niet eerlijk over te zijn? Of er zit inderdaad meer achter, zou haar wel inderdaad even goed nakijken op gebreken en dit ook kenbaar maken voor dat ze haar komt brengen.
Had je een proef periode met de koper afgesproken?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:27

Nee ik heb geen proefperiode afgesproken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:34

Misschien heeft ze een leuker paard gezien, zou ik denken..
Maar het klopt iig niet met wat ze zegt m.i. dus kijk wel goed of alles oke is.
Verder maakt het dan niet uit, zo'n wispelturig iemand blijkt dus niet zo betrouwbaar achteraf.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:36

MirandaFuego schreef:
Misschien heeft ze een leuker paard gezien, zou ik denken..
Maar het klopt iig niet met wat ze zegt m.i. dus kijk wel goed of alles oke is.
Verder maakt het dan niet uit, zo'n wispelturig iemand blijkt dus niet zo betrouwbaar achteraf.

En misschien moet je dan blij zijn dat je paard daar niet blijft, ondanks je je paard niet voor niets verkoopt, maar neem aan dat je wel een fijne plek voor het dier wilt. Succes ermee ts!

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:43

Ja als ze er niet blij mee is heb ik liever dat ze dan terug komt je wilt toch dat je paard goed terecht komt. Maar ik geef haar sowieso niet meteen haar geld terug ik wil eerst zeker weten dat ze terugkomt in dezelfde staat als dat ik haar verkocht heb.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:44

Ze komt het paard zelf terugbrengen ??
Bizar
Maar als ze dan toch een ( hele rit ) maakt met t dier , zou ik gewoon eens proberen minder te bieden .
En sowiso zeggen dat je nu een gedeelte gaat geven bij de aflevering en dan zsm een klinische keuring gaat laten doen . En die kosten zijn voor haar ...
T is raar dat ze zo ineens weer van t dier afwillen

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:49

3 dagen slaat echt nergens op en bij mij zouden alle alarmbellen afgaan. Een paard heeft vaak zelfs maanden nodig om te wennen en zichzelf te worden.. Ik zou zeker erg doorvragen. Maar snap zeker dat je je paardje terugneemt, zou ik ook doen. En ook proberen iets minder terug te geven (bluffen), gezien het feit dat je niet weet wat ermee gebeurd is. Dat zou zij ook moeten begrijpen. Zo ga je toch niet met een dier om? Dit noem je sollen; en daar zijn paarden niet erg geschikt voor (verhuizen is voor de meeste paarden niet echt een hobby).

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:55

Nee ik zet haar nu zeker niet meteen weer te koop heen en weer is nou ook niet bepaald fijn voor haar. Een paard heeft toch echt minimaal 2 weken nodig om te wennen. En dat ze zo nerveus en schrikkerig is als zij omschrijft dat zie ik a niet terug op de foto's en b is mijn paard alles behalve een schrikkerig en nerveus type.

BjornB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:02

Jeetje wat een lastig verhaal. De dame in kwestie heeft niet de moeite en tijd genomen om vaker te komen kijken, dat je dan na 3 dagen zo'n berichtje krijgt is wel twijfelachtig.

Weet niet hoe je juridisch gezien het beste uit de voeten kan met dit probleem, misschien morgen een navraag doen bij een jurist of Consumentenbond.

Succes met de kwestie

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:07

Kan je niet voorstellen haar op te halen. Kan je haar gedrag zien.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:10

Een paard heeft echt wel tijd nodig om te wennen. Bij de één merk je het meer dan bij de ander, maar geef het een half jaar.
Vervelend dat het zo is gelopen, maar gelukkig komt ze terug naar jou.
Hopelijk zonder blessures.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:11

Ik zou in ieder geval zorgen dat er een dierenarts bij is als ze teruggebracht wordt. Misschien is er wel iets gebeurd waardoor ze zo is. Ik zou haar niet zo zonder slag ofstoot terug nemen en ik zou juist niet het hele bedrag betalen aangezien jij of nu weer opnieuw te koop moet aanbieden of zelf weer kosten krijgt waar je niet op gerekend had.

Had ze nou wat meer de tijd genomen dan had je er nog wel kunnen over denken, maar nu komt dat paardje weer terug, het is geen jojo of een pakje boter waarvan je even bedenkt dat je het verkeerde merk hebt gekocht.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:13

Als ze dat bij mij flikken staan ze aan een gesloten deur := Beetje raar dat ze zegt dat ze hem morgen terug komt brengen terwijl die daar pas 3 dagen is.....
Ik zou zelf gaan kijken over een week of 2 en dan pas verder denken.
Plus ze koopt van een consument, garantie tot de deur toch?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:17

Risico is voor de koper volgens mij. Ben heel benieuwd welke aap uit deze mouw komt. Wat een raar verhaal! TS, zorg dat je een min of meer onafhankelijke getuige hebt.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:22

Ik zorg dat iniedergeval de staleigenaresse er is bij aankomst. Ik kan daar niet zelf heen omdat ik geen trailer heb. Mocht ik ook maar ergens het vermoeden hebben dat er wat mis is laat ik er meteen een dierenarts bijkomen en dan zijn de kosten voor haar.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:24

Amiigo schreef:
Als ze dat bij mij flikken staan ze aan een gesloten deur := Beetje raar dat ze zegt dat ze hem morgen terug komt brengen terwijl die daar pas 3 dagen is.....

Dat is zakelijk gezien misschien prima, maar het gaat hier om een levend wezen, waarvan je wilt dat hij/zij op een goede plek terecht komt. In de praktijk werkt dat dus niet zo (tenminste zo zou het bij mij niet werken).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:25

paulinebes schreef:
Amiigo schreef:

Dat is zakelijk gezien misschien prima, maar het gaat hier om een levend wezen, waarvan je wilt dat hij/zij op een goede plek terecht komt. In de praktijk werkt dat dus niet zo (tenminste zo zou het bij mij niet werken).

Nee begrijpelijk. Wat ik uit de OP kan opmaken is dat het dier veel waarde heeft voor TS en dan laat je hem idd niet zomaar staan..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:30

3 dagen... ze zou eerst eens 3 weken moeten wachten... :=

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:32

Ja een hond bij wijze van geef je toch ook niet maar 3 dagen om te wennen aan een nieuwe eigenaar en nieuw huis.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:43

Wat een apart verhaal! Zeker omdat ze het paard zelf terug komt brengen. ..

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:46

Wat een apart verhaal..
In ieder geval goed kijken of er idd niks mis is met je paardje. En dierenarts kosten idd voor haar rekening.
Aan de andere kant maar goed dat ze m terug brengt en niet zelf weer doorverkoopt dan weet je maar nooit waar ze uiteindelijk terecht komen..
Heel veel succes met deze kwestie!!