Paard blijft maar over het hek springen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Paard blijft maar over het hek springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:54

Hoihoi!

Ik had hier al eerder een topic over gemaakt, maar het probleem is helaas nog steeds niet opgelost. Mijn paard springt over het hek in de wei. We dachten eerst dat het kwam doordat m'n vriendin d'r paard haar maatje is, maar ook als die erbij staat springt ze, als ik bijv de shetlanders weghaal(waar ze niks mee heeft). We hebben het hek al opgehoogd, we hebben al van die 'afstandshouders' geplaatst maar ze laat zich absoluut niet tegenhouden. Vanmiddag haalde ik m'n shetties uit de wei, en toen begon m'n 22jarige al te rennen en te gillen dus toen wist ik al dat er iets niet goed was, en toen ik vervolgens de twee paarden uit de wei wilde halen, stond mijn paard alweer aan de andere kant. Hek was net opgehoogd met die afstandshouders(ijzeren dingetje bovenop de paal met extra draadje) en helemaal weer opnieuw nagekeken enz. maar alles voor niks.. Hele afstandshouder krom, draad hangt weer slap en 2 palen ontwricht.

Ik heb geen oplossingen meer, hoger maken helpt dus gewoon niet en die afstandshouders zijn ook niks..

Foto's hek:(na sprong..)

Afbeelding

Afbeelding
(hier de afstandshouders te zien)

Ik hoop echt dat er een oplossing is voor dit probleem, want ik zit zelf echt met de handen in het haar..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:43

Hoe hoog is het nu afgemaakt?
Ik denk toch dat je het nog hoger moet afmaken. Er is een hoogte waar je paard niet over kan. Verder heb ik ook geen ideeën.

Angela

Re: Paard blijft maar over het hek springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:36

Het paard heeft duidelijk door dat het toch wel door de draad kan, dus hoe hoog je het ook maakt, het paard zal gewoon een poging doen, en doordat het draad breekt, ook succes hebben.

Probeer te achterhalen in welke situaties het gebeurd, en probeer die situatie te vermijden.