RSIH of Shires eczeemdeken, help?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

RSIH of Shires eczeemdeken, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 18:56

Hoi allemaal!

Ik heb een Friese merrie die al vrij lang zomereczeem heeft. Dat komt nu dus ook weer om de hoek kijken. Ik had de afgelopen 2 jaar de RSIH, deze beviel goed, ze had weinig jeuk, alleen soms schuurplekken op haar borst omdat de stof zo ruw is.

Nu is deze deken wel echt aan vervanging toe.. Dus ik zoek een vervanger. Ik wilde eigenlijk weer voor een nieuwe RSIH gaan, maar zag toen de Shires eczeemdekens voorbij komen. Op het plaatje zien ze er goed uit.. Maar is dat zo? Hoe is die stof? En hoe bevalt het bij jullie? Hoe is de pasvorm? Zou het een goede vervanging zijn?

Alvast bedankt!

(en ja; ik heb het ook al in het zomereczeem topic geplaatst!)

Celine_Famke

Re: RSIH of Shires eczeemdeken, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 20:23

Niemand die ervaringen heeft met de Shires eczeemdeken?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:16

Ja hier. Ik heb ze allebei. Hij beviel mij goed. Doet niet onder voor de rsih vindt ik. Wel is hij bij warm weer erg warm. Maar dat is de rsih ook.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:16

Ik had vorig jaar voor beide paarden een Shires gekocht omdat de RSIH kapot waren en deze wat goedkoper waren maar ik heb ze na een paar weken in een hoek gegooid en weer RSIH gekocht, mijn ene paard kreeg er schuurplekken van, ze werden bloedheet onder de dekens en ook de kwaliteit is niet super...

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:22

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:33

Hi, ik heb eerst de RSIH gehad. Deze vond ik toch niet altijd lekker liggen. Omdat ik de denken graag wil kunnen wassen had ik die van Shires gekocht. Persoonlijk vind ik die beter liggen. Hij is dacht ik ook gemaakt voor bredere paarden.

Nu jaar later heb m'n RSIH verkocht omdat ik m'n Shires beter vond liggen. En ben daar elke dag nog gelukkig mee. Niet te dik dus prima voor de warme dagen. Bij de oren de hoody is van een fijn flexibel stofje.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:37

Hier ook de rsih.. Kan niet meer zonder het ding met mijn eczemer.. Ben er super tevreden mee..