Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik zou juist een ontbijt belangrijk vinden.
pms70 schreef:Hallo,
Ik ben mij aan het orienteren omdat ik een accommodatie wil starten waar men kan verblijven voor een vakantie te paard. Graag hoor ik van jullie wat jullie wensen zijn wanneer je een dergelijke vakantie wilt houden. Vooral de volgende zijn voor mij belangrijk:
* Stalling en/of weidegang
* Luxe/eenvoud slaapgelegenheid
* Omgeving
* Mogelijkheid tot huren paard/pony
* Optie maaltijden
Alvast bedankt voor de moeite!
GMekkes schreef:Omgeving is voor mij het allerbelangrijkste, ik zou het prettig vinden als ik niet eerst door het verkeer heen hoef en weinig wegen hoef over te steken en meerdere routes kan rijden.
Voor onze paarden zouden we graag een eigen stukje weide hebben en boxen waarbij ze elkaar kunnen zien. Ik heb ooit eens ergens boxen gehuurd waarbij ze elkaar niet konden zien en heb daar toen geen gebruik van kunnen maken omdat de paarden helemaal in de stress schoten.
Beetje luxe badkamer zou fijn zijn.
pms70 schreef:Dank jullie wel voor alle reacties! Ik merk dat er vaker om eenvoudige accommodatie wordt gevraagd dan om luxe. Ons plan is om een blokhut in te richten met badkamer, keukenblokje, bedden en zit plek. Ook buiten zitruimte met plek voor een bbq bijvoorbeeld. Vanaf de woning kun je rechtstreeks het bos in, dat helemaal toegankelijk is voor paarden. De locatie is in Drenthe, en de boxen hebben allemaal deelbare deuren. Er is weidegang en een plaats waar de paarden afgespoeld kunnen worden. Op dit moment wil ik kijken of er een mogelijkheid is bij een plaatselijk paardenbedrijf eventueel mogelijkheden zijn voor een samenwerking mbt gebruik van de binnenbak en deelname aan eventuele clinics etc. Voor mijn gevoel voldoe ik dan aan de meeste van jullie wensen!
ikke schreef:Blijft er voor mij nog een specifiek punt: hoeveel mensen kun je kwijt? Zie mijn onderschrift; wij zijn altijd geïnteresseerd in goede accomodatie voor groepen vanaf zo'n 10 personen.
pms70 schreef:ikke schreef:Blijft er voor mij nog een specifiek punt: hoeveel mensen kun je kwijt? Zie mijn onderschrift; wij zijn altijd geïnteresseerd in goede accomodatie voor groepen vanaf zo'n 10 personen.
Op dit moment in eigen accommodatie vier personen maar er is een recreatiebedrijf zo'n 100m van ons verwijdert met groepsaccommodaties, dus zullen we ook kijken wat de mogelijkheden zijn met een samenwerking daar. Voor de paarden zijn er vijf stallen dus wellicht niet volledig geschikt voor jullie groep?