Geschikte vliegendeken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaSilas

Geschikte vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:26

Hey allemaal,

ik wil graag een vliegendeken kopen voor mijn verzorgpony maar ik heb ergens gelezen dat niet alle dekens geschikt zijn om hem mee op de de wei te zette, hij gaat van de zomer 24/7 op t land. Wat voor soort dekens zijn geschikt? Liefst niet al te duur :D

Groetjes, Saskia

tamary

Re: Geschikte vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:32

Beslissingen over dekens, etc. gaan via de eigenaar, dus 1e vraag is of die het goed vindt. Zo ja, dan is dit eigenlijk ook een aankoop die hij/zij zelf moet doen.

Vliegendeken voor het rijden is een ander verhaal. Werkt beter dan spray en hoeft niet 24/7 op te blijven.

SaskiaSilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 13:38

tamary schreef:
Beslissingen over dekens, etc. gaan via de eigenaar, dus 1e vraag is of die het goed vindt. Zo ja, dan is dit eigenlijk ook een aankoop die hij/zij zelf moet doen.

Vliegendeken voor het rijden is een ander verhaal. Werkt beter dan spray en hoeft niet 24/7 op te blijven.

Het is een pony van mijn manege en de ik zie hem meer als mijn eigen pony en ik weet dat de eigenaar het goed vindt dat ik dit soort dingen voor hem koop, doe ik namelijk vaker. Deze vraag was ook voornamelijk om een beetje te inventariseren. Niet dat ik meteen een vliegendeken voor m ga kopen ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:42

Dan is de vraag erder nog of die deken echt nodig is en of je er minimaal 1 reserve kan aanschaffen zodat je niet meteen zonder zit als een vriendje of pony zelf de deken sloopt. Ellende met dekens is nl dat je er aan 1 niet genoeg hebt omdat er altijd iets stuk gaat op het moment dat pony niet zonder kan. Kunst is dus om er en meteen 2 te kopen en in 1x de goede maat en nog belangrijker juiste pasvorm ivm schuren.

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:35

Normale vliegendekens zijn uitermate geschikt om in de wei te op te hebben. Daar zijn de immers voor.

Dan zijn er ook nog vliegendekens die lijken op een uitrijddeken, dus met een zadeluitsparing. Die is niet geschikt voor in de wei op te hebben aangezien die de rug niet goed beschermd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:24