Ervaring afkeuring Equipe Paardenverzekering

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geezijk

Ervaring afkeuring Equipe Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 07:42

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met afkeuring van hun paard verzekerd bij Equipe?

Ik vond via google een uitspraak van een bemiddelingsorganisatie voor financiële diensten inzake een dressuurpaard dat niet meer als zodanig gebruikt kon worden maar waar Equipe niet wilde uitkeren omdat het als recreatiepaard nog prima mee kon.

Wij waren in de veronderstelling dat je je paard verzekert voor ongeschiktheid voor het gebruiksdoel. Want als je ZZ-Zwaar paard dat niet meer kan lopen wegens lichamelijke klachten is je paard in feite afgekeurd voor jou.

Dus daarom de vraag: wie heeft ervaring hiermee en hoe stelde Equipe zich op?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:21

Dit staat er nu op de site en ook in de polisvoorwaarden spreekt men over "totale blijvende ongeschiktheid":

Citaat:
Daarnaast hebt u recht op een uitkering van 90% van de verzekerde waarde indien het paard blijvend totaal onbruikbaar wordt als gevolg van een aandoening aan het bewegingsapparaat.

Het zou zo maar kunnen dat ze zich ingedekt hebben hiermee, n.a.v. die case (ik heb hem ook even opgezocht).

Daarentegen spreekt concurrent HippoZorg bijvoorbeeld over:

Citaat:
blijvende ongeschiktheid overeenkomstig het op het polisblad omschreven gebruik, voor zover deze ongeschiktheid een
gevolg is van een ziekte, ongeval of kreupelheid

Ik vermoed dat het woordje "totale" het verschil kan maken en het feit dat er bij Equipe ook niet verwezen wordt naar gebruiksdoel zoals bij Hippozorg.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen :).

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:52

Mijn paard met artrose in de rug is afgekeurd en netjes uitgekeerd door Equipe. Geen problemen ondervonden.

Vindt de polisvoorwaarden van Hippozorg ook wat vaag wat dat betreft. Mijn paard had rugproblemen maar was niet kreupel. Zou in dit geval bij Hippozorg niet uitgekeerd worden denk ik.

Rug valt onder bewegingsapparaat.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:37

Ik heb bij mijn verzekering het gebruiksdoel moeten aangeven van mijn paard.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:39

Dancer schreef:
Mijn paard met artrose in de rug is afgekeurd en netjes uitgekeerd door Equipe. Geen problemen ondervonden.

Vindt de polisvoorwaarden van Hippozorg ook wat vaag wat dat betreft. Mijn paard had rugproblemen maar was niet kreupel. Zou in dit geval bij Hippozorg niet uitgekeerd worden denk ik.

Rug valt onder bewegingsapparaat.

Dat ligt maar net aan welke basisdekking je gekozen hebt, die van mij werd met rugproblemen wel volledig afgekeurd en uitgekeerd bij hippozorg.