Welke hartslagmeter (dressuur)?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Welke hartslagmeter (dressuur)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 22:19

Ik ben op zoek naar een fijne hartslagmeter voor dressuur rijden.

Een aantal eisen:
- moet om kunnen tijdens het rijden
- eventueel met verwisselbare elektroden voor mennen of longeren
- een horloge
- koppeling naar een app of software op telefoon/computer

Ik hoef in principe geen GPS, maar vaak zit dit er al standaard bij in.

Ik keek zelf naar deze van Polar, de M400 voldoet aan mijn eisen: http://www.hippogriff.nl/a-38659133/pol ... uine-m400/

Inmiddels heb ik die ook gezien voor 10 euro minder.

Zijn er nog andere hartslagmeters die aan mijn wensen voldoen en wellicht goedkoper in aanschaf of vergelijkbaar?

Bedankt voor het meedenken!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:27

Het hangt er van af of je die hartslagen later op je computer wil uitlezen. Als je dat niet wil, is de Polar Inzone ook een optie, zonder GPS, alleen hartslagfunctie, di je alleen kan zien op het moment dat je rijdt en kijkt. De Polar Equine RCX3 zou ook nog kunnen, die is goedkoper dan de M400 en daar kan je wel spullen voor krijgen om het op de computer uit te lezen.
Ik weet niet of je in een binnenbak of in een buitenbak dressuurt, maar mijn ervaring met GPS-systemen in binnenbakken is niet heel denderend.
Verder heb je van V-Max ook hartslagmeters voor paarden: http://www.v-maxequineheartratemonitors.com/ .
Bij de goedkopere Polars kan je voor zover ik weet de batterij van de sensor niet vervangen, wel van het horloge. Bij V-Max kan dat voor zover ik weet wel.

Picassox

Re: Welke hartslagmeter (dressuur)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 18:15

Huh? Het gaat toch over paarden en ervaringen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:26

Ik had hetzelfde idee TS, ik had al even met Carola ge-pbt. Je vraagt niet om een dienst, maar alleen om ervaringen en daarom hoorde het niet bij Ervaringen en diensten. Carla dacht: er komt techniek bij kijken, dus dan naar HTT...
Ik hoop dat je hier ook nog reacties krijgt en anders zou ik vragen of het verplaatst kan worden naar of: Endurance en TREC ( beetje lastig met je dressuur, maar daar worden wel meer hartslagmeters gebruikt) of BRT of als het helemaal niet anders kan naar Harnachement.

Nou ja, van mij had je in elk geval nog wel een reactie ;) .

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:09

Bedankt voor je reactie(s) Jet! Het is wel de bedoeling dat hij op de computer kan worden uitgelezen, zo kan ik namelijk ook evalueren wat ik gedaan heb. Ik denk dat alleen kijken tijdens het rijden, te veel afleid. Dan ben je voornamelijk met je horloge bezig in plaats van voelen wat er gebeurd.

Ik heb inmiddels contact gehad met Equilog.nl. Ik gaf aan wat ik wilde en dat ik 280 euro wel erg veel geld vind. Ze zij dat door een bepaalde constructie (de loop met een simpele hartslagmeter met losse elektroden) ik wel 70 euro kon besparen. Maar dan kun je niet alles in één keer op je horloge zien, maar is het wel uit te lezen via de computer. Uiteindelijk kwam het er op neer dat de M400 het beste bij mijn eisen paste, dus ik denk dat ik uiteindelijk daarvoor ga.

Toch ben ik benieuwd naar andere ervaringen met hartslagmeters met bovenstaande eisen, die van een ander merk zijn of iets dergelijks.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:40

HTT -> RUI