wanneer oude collectie rijbroeken afprijzen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muztang

wanneer oude collectie rijbroeken afprijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 19:34

Ik heb laatst een rijbroek gekocht en deze had nog klittenband aan de onderkant, maar dit was het enige model in de kleur die ik wou en die ik goed vond zitten.

Nu zie ik op internet dat deze broek de 2013 collectie was. Ik heb deze broek nog voor de originele prijs gekocht, terwijl ik nu zie dat er van de nieuwe collectie ook broeken zijn met een elastisch gedeelte die op internet even duur zijn als de broek van de oude collectie die ik heb gekocht in de winkel.

Ik vind het nu eigenlijk wel een beetje zonde, want dan had ik ook de nieuwe collectie kunnen kopen.
Die hadden ze blijkbaar niet in die winkel, daarom wist ik dat niet.
Of lijkt het mij logisch als de oude collectie wordt afgeprijsd.
Is het normaal dat de 2013 collectie nog steeds voor de originele prijs verkocht word of had deze broek afgeprijsd moeten worden?

Peerke_

Re: wanneer oude collectie rijbroeken afprijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:07

Iedere winkel moet zelf kiezen of ze iets afprijzen.
De ene winkel wil steeds nieuwe dingen en stunt het oude eruit, een ander wacht rustig af tot er iemand komt die het artikel wel voor de volle prijs wil kopen.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:17

Ruitersportartikelen is net iets anders dan gewone kleding. De collectie van 2013 kan nog best namelijk. Kan me voorstellen als ik een winkel heb met nog wat collectie 2013 dat ik de oude prijzen houd als ik weet dat het nergens anders meer te krijgen is. Aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat winkels ze afprijzen omdat ze er anders misschien mee blijven zitten. Tis aan de winkel zelf te beslissen wat ze doen.

Dus is het logisch dat die broek niet afgeprijsd was? Dat weet je niet, want je weet de beweegredenen van de winkel niet. Maar ik kan je frustratie begrijpen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:36

Je zocht een rijbroek in een bepaalde kleur die lekker zat een kocht deze voor een bepaalde prijs. Op het moment van koop vind je de prijs acceptabel anders had je het niet gekocht. Wat doet het er dan toe dat het een van een oudere collectie is?

Er zijn rijbroeken en/of andere kleding die al 5 jaar op de markt zijn en iedereen koopt deze nog steeds. Kijk maar naar de Kingsland Bombers

Jij hebt een fijne rijbroek die mooi is en lekker zit, geniet ervan!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:39

Bij ons verschilt het heel erg... We hebben heel veel acties. De ene keer wordt hij afgeprijsd en een week later kan hij zo weer opgeprijsd worden of zelfs de originele prijs weer. Ligt er ook heel goed aan hoe goed het product verkoopt. Als het goed verkoopt dan wordt het ook niet zomaar afgeprijsd natuurlijk. Waarom zou je? Zo kan de prijs trouwens ook per kleur van het product verschillen..
Al moet ik zeggen dat oude collectie kleding bij ons wel in de outlet verdwijnt. Dat zijn dan ook laatste restjes zegmaar. Dus scherp afgeprijsd. Maar een winkel mag dat zelf beslissen idd.