Cap met ronde pasvorm

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coyote

Cap met ronde pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 19:43

hoi hoi
Ik ben op zoek naar een nieuwe cap, maar tot nu toe zonder veel succes :+
Mijn hoofd is erg 'rond' met als gevolg dat de meeste caps aan de zijkant knellen.
Ik heb in de ruitersportwinkel tot nu toe een cap gepast die wel goed zat, maar die kostte 360 euro.
Ik ben hier vast niet de enige met een rond hoofd, dus alle tips over merken/ modellen onder deze prijs zijn welkom!

iEmmaaa

Re: Cap met ronde pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:07

Ik heb geen rondhoofd maar een erg 'lang' hoofd, daarom had ik ook vaak dat caps niet lekker zaten of gewoon helemaal niet pasten.

Ik heb nu de Harry's horse challenge cap en vind hem echt ideaal, hij heeft zo'n vestel systeem erin. Als je hem op zet kun je hem met een knopje achterop je hoofd verstellen waardoor de binnenste band gewoon strak komt te staan om de vorm van je eigen hoofd. Bij mij werkt dit echt goed dus misschien ook een optie voor een rondhoofd?

En hij is ook nog een betaalbaar en in verschillende kleuren (en met of zonder glitter) verkrijgbaar.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:27

Ik heb een cap van BR Phoenix geloof ik en die is veel te rond voor mijn hoofd.

Misschien heb je daar wat aan?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:32

De Charles Owen Wellington heeft een ronde pasvorm. De prijs is afhankelijk van de kleur (sommige kleuren worden alleen op bestelling gemaakt).
Mijn zusje heeft deze cap nu en is er ontzettend blij mee. Goede pasvorm, mooi afgewerkt, fijne binnenkant, niet heel zweterig. Mijn zusje is fan!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:24

Br, uvex en KEP. Die zitten redelijk rond.

Samshield en Charles owen (toch model Withaker) zitten eerder ovaal.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:59

Coberlina schreef:
Br, uvex en KEP. Die zitten redelijk rond.

Samshield en Charles owen (toch model Withaker) zitten eerder ovaal.

De Charles Owen Whitaker zou kunnen dat ie meer naar ovaal neigt. Maar de Charles Owen Wellington is juist gemaakt voor de mensen met een rond hoofd. De Hampton en de CRnogwattes zijn inderdaad wel ovaal. Maar de Wellington echt niet.

Bij BR hangt het er ook vanaf welke je hebt, de mijne is zeer zeker wel ovaal, in elk geval ovaler dan de Wellington bijvoorbeeld. (maar weet zo gauw het type niet meer).

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:42

Kan zeker! Die heb ik nooit gepast. Ik heb zelf de Whitaker en die is ovaal :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:45

Mijn cap is heel erg rond.
Voor mij misschien zelfs nog wel iets te.
Hij is van Harry Horse, maar dan zou ik even moeten kijken welke het precies is.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:44

Bedankt alvast :)
Morgen ga ik naar een andere winkel hopelijk hebben ze er daar een die past

daniquenoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:18

iEmmaaa schreef:
Ik heb geen rondhoofd maar een erg 'lang' hoofd, daarom had ik ook vaak dat caps niet lekker zaten of gewoon helemaal niet pasten.

Ik heb nu de Harry's horse challenge cap en vind hem echt ideaal, hij heeft zo'n vestel systeem erin. Als je hem op zet kun je hem met een knopje achterop je hoofd verstellen waardoor de binnenste band gewoon strak komt te staan om de vorm van je eigen hoofd. Bij mij werkt dit echt goed dus misschien ook een optie voor een rondhoofd?

En hij is ook nog een betaalbaar en in verschillende kleuren (en met of zonder glitter) verkrijgbaar.

Fijn om te horen! ik heb namelijk net de cap besteld (met glitters) en in de winkels werd mij ook vertelt dat ik een meer 'lang' hoofd heb! Hopelijk past ie bij mij ook zo goed :D /3

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:07

@BernetteO Ik heb de CO Wellington en heb anders absoluut geen rond hoofd, juist ovaal.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:09

Ik heb de harry horse challenge ook, maar vind hem echt alles behalve rond ik vind hem echt ovaal :)). Je kan hem inderdaad verstellen maar of hij daar nou echt ronder van word wil ik niet zeggen :P

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:52

BR Phoenix zit bij mij ook perfect, Harry's Horse knelde bij mij. Deze zit een stuk beter!