Hak van m'n Petrie laarzen ligt eraf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Hak van m'n Petrie laarzen ligt eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 18:28

Vorige week na het rijden mn laarzen uitgetrokken met behulp van mn laarzenknecht, ligt ineens mn hak eraf. Ik heb hem er weer opgedrukt, de spijkertjes konden er zo in en ik heb de hak daarna aangestamp.

Ik stond ervan te kijken aangezien ik mn laarzen pas sinds januari heb, ze zaten best strak waardoor uittrekken met wat kracht gepaard ging. Mogelijk heb ik ze dus struk getrokken, kan dat?

Inmiddels zijn ze ingelopen, zitten ze heerlijk en gaan ze nu prima aan en uit, maar kan het zijn dat ik ze in het begin stuk getrokken heb? Vandaag liepen we met de hele les naar de bak, lag m'n hak naast de stal

En wat nu? Nieuwe hak eronder, laten plakken/lijmen, spijkeren, hoe werkt zoiets? Bij de schoenmaker of ruitershop?

Laura_

Re: Hak van m'n Petrie laarzen ligt eraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:32

ik zou terug gaan naar de ruitershop als je je pas sinds januari hebt.. Zou niet mogen gebeuren in drie maanden tijd vind ik!

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:33

Ik heb het al meerdere keren mijn mijn petries gehad, ben naar de schoenmaker gegaan en is het netjes vastgemaakt.

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:58

Ik liep 3 maanden geleden ook de hak van mijn petrie er af. Naar de schoenmaker gebracht en meteen op de andere laars ook een nieuwe hak laten zetten. Is super netjes gemaakt.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:46

Ik zou toch terug gaan met je laarzen naar de winkel waar je ze gekocht hebt. Een hak mag er na 3 maanden niet zomaar vanaf vallen. Dat valt onder garantie lijkt me.

Je kunt er ook mee naar de schoenmaker, maar dan moet je ook zelf de kosten betalen. Dat lijkt me niet wenselijk.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:49

Volgens mij heeft Petrie 1 of 2 jaar garantie (alleen niet op de rits), ik zou dus zeker even terug gaan naar de winkel.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:56

Je kunt teruggaan naar de winkel van aankoop, echter is het wel zo dat je zelf de hak kapot hebt getrokken door te veel kracht erop te zetten. Dus wat hier eerder is aangegeven is onjuist: "na 3 maanden mag dit niet gebeuren". Garantie is bij normaal gebruik, hier is overmatig kracht opgezet. Alles kan kapot gaan hoe duur of goedkoop. Een schoenmaker kan dit prima herstellen voor je.

Jinah&Summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:21

Ik zou lekker gelijk naar de schoenmaker gaan. Ik heb precies het zelfde gehad met mijn (ex) petrie laarzen en ben ze toen maanden kwijt geweest en binnen een paar weken lag de hak er weer naast. Nieuwe hakken eronder laten zetten heeft mij toen geloof ik ook maar 7,50 gekost dus is de moeite ook niet.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:55

aii direct mee naar de winkel maar het klinkt wel grappig _O-

Barbarabloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:22

Schoenmaker zet er zo een nieuwe onder, bij ruitershop ben je ze vast een paar weken kwijt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:23

Ik zeg ook schoenmaker, ben je van het euvel af :)

Als het een bekend gebrek is, is de kans ook aanwezig dat je volgende hak er sneller af kukelt als je het via de winkel doet. Dus als je er speciaal voor moet rijden, zal ik gewoon naar de schoenmaker gaan: want anders heb je er alsnog reiskosten aan immers.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-05-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:23

Barbarabloem schreef:
Schoenmaker zet er zo een nieuwe onder, bij ruitershop ben je ze vast een paar weken kwijt...

Denk dat ts ondertussen haar/zijn rijlaars al heeft laten maken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 21:57

Inderdaad, er zijn nieuwe opgezet, kon ze 2 dagen later ophalen. Ze zitten goed vast en ik heb er weer heerlijk mee gereden.Al knijp ik hem wel steeds bij het uittrekken, ik denk dat ik morgen bij ej een betere laarzenknecht ga kopen dan mijn 15 jaar oude kunstof exemplaar