Voor ik begin zal ik even zeggen dat ik nog nooit eerder iets op bokt heb geplaatst, dus als ik iets fout doe, don't judge me.
Nou zoals ik in de titel al liet weten heb ik een probleem waar ik best wel mee zit. Ik ben er namelijk kort geleden achter gekomen dat ik luizen heb
dit vond ik best wel erg en daarom hebben pap en mam meteen bij de Kruidvat luizen shampoo gekocht. Na de behandeling zoals die voorgeschreven stond was ik "luisvrij"
. Maar dit duurde niet lang, een week later had ik namelijk wéér luizen, dus wij weer shampoo gebruikt etc. Nu kom ik bij het stuk dat mijn vriendengroep er iets mee te maken heeft. De luizenshampoo moet je namelijk 3x gebruiken en na 2x wassen was ik 100% luis en neet (eitje) vrij.
Iedere zaterdagavond gaan we met de vriendengroep waar ik het over had "chillen". We gaan dan een film kijken, just dance, truth or dare etc. Ik had de avond ervoor (vrijdag) mijn haar gewassen en (net als de eerste keer dat we luizen ontdekten) de dag erna (zondag) had ik weer een paar luizen!
Ik weet dus eigenlijk zo goed als zeker dat iemand in onze vriendengroep luizen heeft.
Even wat extra info:
- vg = 14 mensen (5 j/9 m)
- van de 13 mensen ben ik met 3 echt heel close, en met 5 goede vrienden.
- iedereen is 13/14 jaar (2e jaars)
Binnen de vriendengroep weet niemand dat ik luizen heb/heb gehad. Mijn dilemma is nu vooral dat iemand luizen heeft en het (net als ik) niet zegt. Wat moet ik nu doen want als ik niks zeg gaat het zo door en kom ik er nooit van af! Als ik wel zeg dat ik luizen heb, wat ik eerlijk gezegd erg beschamend vind, weet ik zeker dat het binnen de kortste keren de school rond gaat. Je weet hoe dat gaat op een middelbare school. En nu zul je misschien denken "het is je vriendengroep, die roddelen toch niet over je." Maar zoals ik al eerder zei ben ik niet met iedereen erg close. Ik weet zeker dat ze dit niet stil gaan houden!
Als je tot hier bent gekomen wil ik je bedanken voor je geduld en hoop ik dat je me kunt helpen. Sorry dat het zo lang is maar ik zit er echt mee en weet niet hoe ik het korter kan omschrijven.
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven want zo wil ik ook niet verder.
Groetjes,
Sanne

verder alles in de was gedaan waar maar luizen in zouden kunnen zitten en toen waren we er eindelijk vanaf. Wat een hel was dat... Om maar te zwijgen over de maanden later dat we nog bij elk kriebeltje op ons hoofd dachten dat ze terug waren