Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
._Anneruth schreef:'Helaas' is dat niet waar Koudbloedkim.
KEP Italia voldoet als enige aan een 5-tal veiligheidseisen. Voor de geïnteresseerden onder ons: http://www.kepitalia.it/ENG/KepItalia_h ... sp?M=21045.
De goedkopere cap's voldoen aan de minimale eisen en nu is ook ook nog zo dat de eisen verder zijn aangeschroefd maar het fijne weet ik daar nog niet van.
Wat voor jezelf een eenvoudige test is: pak je helm tussen je beide handen op de zijkanten en probeer hem naar binnen te drukken. Als je dat lukt, kan je je voorstellen wat er gebeurd als je met een klap op de grond terecht komt.
Ik ben op mijn hoofd geklapt. Eigenlijk moet ik hem gewoon niet meer op doen.
en is bovendien ook koeler in de zomer.
. Een goede rijhelm is zo belangrijk. Je hebt maar 1 hoofd. Je kan wel willen kiezen voor een goedkoper exemplaar die je heust tot een bepaalde hoogte zal beschermen maar persoonlijk zou naast mijn tuig voor mijn paard, de helm een eerste prioriteit hebben. Spaar liever iets langer door voor een helm waar je en thuis mee kan rijden en mee op concours kan dan ben je overal goed beschermt. Een KEP Italia helm heb je vanaf 356,00.
._Anneruth schreef:Zou ik inderdaad niet meer doen, PrizTwir. Een goede rijhelm is zo belangrijk. Je hebt maar 1 hoofd. Je kan wel willen kiezen voor een goedkoper exemplaar die je heust tot een bepaalde hoogte zal beschermen maar persoonlijk zou naast mijn tuig voor mijn paard, de helm een eerste prioriteit hebben. Spaar liever iets langer door voor een helm waar je en thuis mee kan rijden en mee op concours kan dan ben je overal goed beschermt. Een KEP Italia helm heb je vanaf 356,00.
. Dan kunnen de dure merken wel roepen dat ze aan de nieuwe eisen voldoen, maar zolang de nieuwe eisen nog niet vastgelegd zijn raakt die uitspraak kant noch wal. Dan kom je straks bedrogen uit als je nieuwe dure KEP/Shamshield ook niet toegestaan blijkt.