Help! Rijlaarzen noord-holland smalle kuit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shartjec

Help! Rijlaarzen noord-holland smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 09:30

Help!!
Mijn rijlaars van cavallo is gister stuk gegaan, de rits dan. Nu wou ik toch al graag nieuwe leren rijlaarzen maar ik heb een lastige maat, omdat ik lang ben heb ik lengte 55, heb een smalle kuitmaat: 33, en een voetmaat van 40. Ik heb dringend nieuwe laarzen nodig. Waar in noord-holland of internet hebben ze zulke laarzen(liefst voorraad, op maat laten maken duurt gemiddeld 6-8 weken). Of is er een schoenmaker die er een nieuwe rits in kan zetten?
Alvast bedankt!
groetjes, Sammie

Moschino

Re: Help! Rijlaarzen noord-holland smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 05:34

Bijna elke schoenmaker kan de rits vervangen. Gewoon naar een lokale schoenmaker gaan. Aangezien er al een rits in zat kan er ook weinig verprutst worden.

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 06:03

Ik hen zelf de Niro Boot laarzen. Ze kosten wel wat maar ze gaan echt super lang mee. Je hebt de niro echt in heel veel maten. Ik heb een beenlengte van 52 en een kuit van 32 en voetmaat 39. Mijn niro's sluiten mooi aan en zitten heerlijk. Het is zacht leer dus je hebt ook geen inloop problemen. Ik kon ook nooit goed laarzen vinden ze waren of te laag of te breed. Echt een aanrader!

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 10:39

Bedankt voor jullie antwoord! Ik had een foutje gemaakt heb beenlengte 50! Ik heb m inderdaad naar een schoenmaker gebracht, die gaat hem vervangen voor 35 euro. Evengoed wil ik wel een nieuw paar laarzen. @ymkeerica , heb je ze op maat laten maken? of heeft de niro die maat standaard?

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:16

Ik heb ze niet op maat laten maken, is een 'standaard maat'. Hij moest wel uit Italië komen omdat hij in Nederland nergens op voorraad was.
Ik heb zelf De Niro Ottaviano. Die heb je in 637 standaard maten, dus maatwerk is eigenlijk niet nodig.
Ik heb nog nooit goed passende laarzen gehad en nu wel.

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:20

Dit zijn mijn laarzen:

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:25

Derby aanmeten duurt 3-4 weken. :)

Wat schoenmakers betreft heb ik voorkeur voor buitenlanders :)

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:26

wat wil je er aan uitgeven?

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:27

Ik heb zelf en mensen die ik ken slechte ervaringen met Derby, slechte zool en slechte ritsen.
Ook vind ik het leer enorm hard en is het inlopen heel pijnlijk en zwaar.
Maarja, dat is mijn ervaring. Er zullen ook uiteraard mensen zijn met goede ervaringen.

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:29

ik heb goede ervaring met pertie en ook met derby hele fijne laarzen en met die van mij ben ik meteen gaan rijden en heb er verder geen problemen mee gehad ze hebben ook een fijne pasvorm.
de de niro's zaten toen ik ze aanhad heel fijn alleen jammer genoeg hadden ze die niet in mijn maat.
pertie heeft ook veel verschillende maten heb zelf maat 38 kuit 29/30 en hoogte 44/45 en petries waren de enigste in mijn maat
Laatst bijgewerkt door anneeex op 08-04-15 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:32

Ymkeerica schreef:
Ik heb zelf en mensen die ik ken slechte ervaringen met Derby, slechte zool en slechte ritsen.
Ook vind ik het leer enorm hard en is het inlopen heel pijnlijk en zwaar.
Maarja, dat is mijn ervaring. Er zullen ook uiteraard mensen zijn met goede ervaringen.

Achja... zo heeft iedereen z'n voorkeuren.
Ik zou nooit DeNiro kopen, omdat ik het leer te zacht vind. En het is zonde om met mijn manier van laarzen misbruiken zoveel geld uit te geven aan een laars die binnen twee jaar vervangen zou moeten worden.

Ik heb Petries en Derby's en hoef echt niets anders. Inlopen van de Petries was wat pijnlijker dan die van de Derby's aangezien ik blaren heb gehad van Petrie, maar van Derby heb ik alleen wat blauwe knieholtes, verder niets... Wie mooi wil gaan moet pijn lijden denk ik dan maar... Zolang de laarzen verder goed zitten is daar weinig mis mee.

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:35

Laatst bijgewerkt door anneeex op 08-04-15 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:36

Waarom meet je je maten niet op en ga je daarmee naar een ruitersportzaak?
Zo ben ik aan een paar laarzen uit de uitverkoop gekomen, omdat de meesten niet
zulke smalle kuitjes hebben ;-)